«عابران مه» سعیده افروخته در کافه موتزارت
عکسخانه خبر ۱۳۹۶/۰۷/۱۲

«عابران مه» سعیده افروخته در کافه موتزارت

نمایش مجموعه ای از عکس های سعیده افروخته از خرمشهر، با عنوان « عابران مه » روز جمعه 14 مهر 96 از ساعت 17 تا 21 در کافه موتزارت گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه 15 عکس در  ابعاد ۴0×۳۰ سانتی‌متر بر روی کاغذ عکاسی چاپ شده و با قاب چوبی ارائه می شوند. در مقدمه ی این نمایشگاه به قلم عکاس آمده است :

آن­‌هنگام  که به بستر شهر محتضر می‌­رسی در گوشش زمزمه کن « بلند­شو برویم از روی نخل­‌ها موهای زن­های اهواز را جمع کنیم.» (از اسماعیل ( یک شعر بلند ) – رضا براهنی )

در من توان این زمزمه نبود چرا که شهر با احجام واژگونش تن به هندسه­‌ی ویرانی داده، چون گردبادی صدا را به درون می‌­بلعید. و می‌­خواند «عابران مه، عابران غبار، عابران هر روزه­‌ی شط.» و من در مسیر شط – نبض رو به افول آن تن ِ لرزان - پیش می­‌رفتم و شهر، آهسته پیکرش را در­برابر چشمانم از تاریخ، از نفت، از نصرُ من الله و فتحٌ قریب عریان می­‌کرد و چون مادران مغموم ِ ساکن­اش در آغوشم می‌­گرفت. این قاب‌­ها تمام حافظه­‌ی من از گردن‌­آ‌ویزِ مادری­‌است که خرمشهر بود و لالایی‌هایی از بر داشت که « به عقب نگاه نکن، با هیچ چیز ِ رو­به­‌رو یکسان باش.» (رضا زاهد) 

اگر توانِ زمزمه داشتی به شهر بگو «هیچ جبران دیگری هم تا ابد، کار نمی‌کند.  (رضا زاهد)

گفتنی‌است نمایشگاه این آثار پیش تر در اسفند ماه 94 در گالری خط سوم جزیره کیش برگزار شده است. 

مکان : خیابان شهید بهشتى (عباس آباد)، نرسيده به سينما آزادى، رو به روی متروی میرزای شیرازی، ساختمان نگين آزادى، طبقه اول، کافه موتزارت

تلفن : 427717171