نمایشگاه شقایق مرادیان‌نژاد با عنوان «جغرافياى نيلى» در گالری دانشگاه گوهرشاد
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۰۹/۰۲

نمایشگاه شقایق مرادیان‌نژاد با عنوان «جغرافياى نيلى» در گالری دانشگاه گوهرشاد

از ٧ آذرماه (٢٨ نوامبر) نمايشگاه عكس‌هاى شقايق مراديان‌نژاد با عنوان «جغرافياى نيلى» در گالرى دانشگاه گوهرشاد كابل به روى ديوار مى‌رود.

در اين نمايشگاه ١٢ عكس در ابعاد ٥٠* ٧٥ با عنوان منع خشونت عليه زنان و ١٨ عكس نيز در همين ابعاد با عنوان زندان زنان به نمايش در خواهند آمد.

شقايق مراديان‌نژاد در قسمتى از بيانيه نمايشگاه،  چنين مى‌گويد:

«افغانستان سرزمين زنان زجر كشيده و فراموش شده اى است كه به جاى زندگى،گذر طاقت فرساى لحظه هاى زنده بودن را تاب مى آورند. زن‌بودن براى من حقيقتى فارق از مرزهاى جغرافيايى است. تمام زنان در سراسر جهان‌، ماهيت هستى يكسان دارند ولى در جغرافياى نيلى كشور افغانستان، زنانى هستند كه جغرافياى وجودشان نيلى گشته است.»

مسعود حسينى ،عكاس افغانستانى و برنده جايزه پوليتزر ٢٠١٢ در مقدمه اين نمايشگاه چنين نوشته است؛

«عکس‌هایی که در این نمایشگاه عکس به نمایش گذاشته شده اند، روایتی تصویری و واقعی از زندگی پر رنج زنانی هستند که توسط مردان شکنجه شده اند، به زندان انداخته شده اند، سوزانده شده‌اند و یا اعضای بدنشان بریده شده است. سوالی که در ذهن هر بیننده ی این عکس ها ایجاد می شود این است که چگونه یک جامعه و یک فرهنگ می‌تواند چنین خشن با مهمترین و بیشترین تعداد بدنه خود رفتار می‌کند؟ چه عواملی باعث تولد این همه خشونت در جامعه ای می شود که مدعی میراث‌دار یک فرهنگ کهن و پنج هزار ساله است؟!

گشايش:٧ آذر ماه ١٣٩٤(هم‌زمان با هفته ى منع خشونت عليه زنان)

آدرس: كابل ،سرك دالامان ،دانشگاه گوهر شاد