معرفی Sony A5100 همراه با فوکوس خودکار هایبریدی
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۵/۲۷

معرفی Sony A5100 همراه با فوکوس خودکار هایبریدی

فوکوس خودکار هایبریدی تبدیل به استانداردی برای دوربین‌های کامپکت با قابلیت تعویض لنز شده و حالا سونی این قابلیت را برای دوربین «آلفا ۵۱۰۰» خود در نظر گرفته است.

در قلب دوربین α5100 یک سنسور ۲۴/۳ مگاپیکسلی APS-C با ۱۷۹ نقطه برای تشخیص فوکوس اتوماتیک قرار گرفته که از این بابت مشابه دوربین ای‌۶۰۰۰ است.

سونی در خصوص سرعت فوکوس دوربینα5100 ادعا کرده که می‌تواند در زمان ۰/۰۷ ثانیه فوکوس کند. این سنسور همراه با جدیدنترین پردازش‌گر BIONZ X است.

پشت بدنه دوربین یک صفحه نمایش لمسی با کیفیت ۹۲۱۰۰۰ پیکسل whiteMagic قرار گرفته است. قابلیت تاچ اسکرین صفحه نمایش این امکان را فراهم می‌کند که نقطه فوکوس را با فشاردادن انگشت بر روی آن نقطه از تصویر مشخص کرده و همچنین با منوهای دوربین کار کنید.

صفحه نمایش ۱۸۰ درجه می‌چرخد که امکان ثبت عکس‌های سلفی را فراهم می‌کند.

 

علاوه بر سیستم اتوفوکوس خودکار، دوربین α5100 پیشرفت‌هایی در سیستم ویدئویی این سری از دوربین‌های سونی داشته است. این دوربین امکان فیلم‌برداری فول اچ‌دی را در دو فرمت AVCHD و  XAVC S2codec با امکان فیلم‌برداری ۵۰ Mbps فراهم کرده است و سیستم فشرده‌سازی تصویر سبب بهبود در کیفیت ویدئو می‌شود.

علاه بر این، به کمک قدرت پردازنده BIONZ X دوربین قابلیت خواندن، پردازش و  خروجی داده به کمک تمامی پیکسل‌های سنسور و در حین فیلم‌برداری است تا با حذف اعوجاج و تصحیح  رنگ تصویر بهتری را فراهم کند.

از دیگر ویژگی‌های فیلم‌برداری این دوربین این است که در یک زمان می‌توان در دو فرمت ویدئو را ضبط کرد. یکی در فرمت فول اچ دی (AVCHD or XAVC S) و دیگری در رزولیشن پایین‌تر در فرمت MP4.

همان‌طور که از دوربین‌های مدرن سونی انتظار می‌رود وای‌فای و NFC داخلی دارد و به کمک اپلیکیشن PlayMemories امکان این وجود دارد تا عکس‌ها را به اشتراک گذاشته و یا حتی از راه دور با گوشی‌ هشومند و یا تبلت دوربین را کنترل کرد.

 

 

دوربین در ماه سپتامبر با قیمت ۷۰۰ دلار برای کیت این دوربین که همراه است با لنز زوم ۱۶ ۵۵ عرضه خواهد شد و قیمت بدنه آن ۵۵۰ دلار است. این بدان معناست که امکان گرفتن این کیت با ۱۰۰ دلار کمتر از the RX100 Mark III وجود دارد.

دوربین α5100 با لنز‌های با دهانه E سونی که از نظر کمیت در حال رشد است و تنوع آن به ۲۰ لنز رسیده منطبق است. 

منبع: +