معرفی دو دوربین پیشگام سونی برای گوشی‌های هوشمند
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۶/۱۴

معرفی دو دوربین پیشگام سونی برای گوشی‌های هوشمند

پس از گمانه‌زنی‌های چندماهه‌ای که پیرامون دوربین انقلابی سونی صورت گرفته بود، بالاخره این جفت دوربین که با شکل و شمایل یک لنز ساده و برای اتصال به گوشی‌های هوشمند طراحی‌ شده معرفی شدند.

کیوایکس۱۰ و کیوایکس۱۰۰ دوربین‌های ۱۸ و ۲۰ مگاپیکسلی هستند که سوار گوشی‌های هوشمندی که تنها کار هدایت دوربین و دیدن عکس‌ها را برعهده خواهند داشت می‌شوند.

کمپکت کیوایکس۱۰ یک سنسور ۱/۲.۳ اینچی ۱۸ مگاپیکسلی با لنز زوم ۱۰ ایکس و کیوایکس۱۰۰ سنسور یک اینچی و لنز سریع ۳/۶ ایکس دارد.

کیوایکس۱۰۰ درواقع یک سایبرشات دی‌اس‌ایکس-آرایکس ۲ بدون ال‌سی‌دی است. این دو دوربین ۲۵۰ و ۵۰۰ دلار قیمت خواهند داشت.

دوربین و گوشی هوشمند از طریق وای‌فای در تماس خواهند بود و کنترل دوربین از طریق اپلیکیشن پلی مموریز سونی که برای سیستم‌عامل انروید و آی‌او‌اس در دسترس است امکان‌پذیر خواهد بود. در صورت تمایل شما می‌توانید بدون استفاده از گوشی هوشمند هم عکاسی کنید و عکس‌ها را بعدا به دوربین منتقل کنید.

در حالیکه دو دوربین از جهت لنز، سنسور و امکانات با یکدیگر متفاوت هستند، تجربه کاربر برای کارکردن در گوشی‌هوشمند تقریبا مشابه است.

عکاسی با گوشی‌های هوشمند محبوبیت قابل‌توجهی را طی چند ساله به‌دست آورده و سونی امیدوار است که با عرضه‌ی کیو‌ایکس‌۱۰ و کیو‌ایکس۱۰۰ بتواند توجه کاربران را با ادغام این دوربین‌ها با موبایل به خود جلب کند.

کیوایکس ۱۰ و کیوایکس ۱۰۰ از دو بخش تشکیل شده‌اند که خود دوربین و گیره پشتی آن را شامل می‌شود که به وسیله آن دوربین به گوشی وصل می‌شود. گیره قابل تنظیم است و قابلیت اتصال به تمامی گوشی‌های هوشمند را دارد.

اپلیکیشن پلی‌مموریز یک دکمه مجازی برای شاتر و کنترل‌کننده میزان زوم دارد. علاوه براینها دکمه‌ای هم برای منوی تنظیمات دارد. امکانی که در این اپلیکیشن وجود ندارد فشار دادن دکمه شاتر تا نیمه برای قفل‌کردن نقطه فوکوس است که برای چنین کاری باید از دکمه فیزیکی شاتر که بر روی دوربین قرار گرفته، استفاده کنید.

عملکرد اپلیکیشن بستگی به گوشی هوشمند استفاده‌شده دارد اما اینطور که بر می‌آید بر روی گلگسی اس۴ و آی‌فون۵ به خوبی کار می‌کند.

هنگامی‌که یک عکس ثبت می‌شود به صورت خودکار به گوشی هوشمند منتقل می‌شود. این انتخاب وجود دارد که سایز کوچک ۲ مگاپیکسلی برای عکس درنظر گرفته شود شود و یا بهترین کیفیت ممکن را برای ذخیره‌شدن عکس انتخاب کنید.

در هنگام مرور عکس‌ها در بخش گالری اپلیکیشن ارتباط میان دوربین و گوشی هوشمند قطع خواهد شد.

در ادامه ویدئوی تبلیغاتی این دو دوربین را می‌توان مشاهده کرد.

منبع: +