نمایشگاه تهمینه منزوی با عنوان «اندر احوالات من؛ ملقب به تاجبخش» در گالری راه ابریشم ۲
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۰۲/۰۶

نمایشگاه تهمینه منزوی با عنوان «اندر احوالات من؛ ملقب به تاجبخش» در گالری راه ابریشم ۲

نمایشگاه انفرادی عکس تهمینه منزوی با عنوان «اندر احوالات من؛ ملقب به تاجبخش» در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه همزمان با افتتاحیه گالری راه ابریشم ۲ برگزار می‌شود.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم تهمینه منزوی آمده است:

«در زوالیِ خاک گرفته، تاجدارانی فراموش شده و زنگار خورده، کابوسِ بی رنگ و لعاب یک خانه یِ نمناک را برایم تصویر می کنند. در غریبیِ صورت ها دنبال نشانه ای آشنا می گردم . می خواهند دور شوند . می خواهند شبیه همین تاج هایِ برنجی کهنه نشان دوری باشند از چیزی که روزگاری بوده اند. خانه هایِ باغ انگوری، خانه هایِ غبار . خانه هایِ اشرافی دفن شده در صورت هایِ عروسکی، حافظه هایِ غبارگرفته و مشکوک.

دخترانِ شایسته برای اثبات شایستگی هاشان می دوند و تلاش نافرجام شان تصاحب منصب از دست رفته یِ زیبایی است و غرور. روزگار می شود صندلی، می شود نگاه، می شود خیره نشستن به تماشایِ این چرخیدن و پوزخندی و تلخ خنده ای که همیشه ، یک صندلی کمتر از شایستگان هست. همیشه برای تصاحب، کسی هست که ناکام می ماند و زوال می پذیرد.

در جهان واقعی، دخترانِ شایسته در چهارچوبی تعریف شده و در فضایی تکلیف شده برای نشان دادن بهترین هایشان روی صحنه ظاهر می شوند. با لبخند و صورتی عروسکی و خالی از احساساتِ درونیشان. فردیت این دختران، اخته می‌شود و نمایش ظاهر، تنها عنصر جذابیت آنهاست.

انگار روش انتخاب دختران شایسته شبیه بازی دوران کودکیمان است، هر کس زود ترروی صندلی بنشیند ، سزاواربلند مرتبه ترین جایگاه است. با در نظر داشتن قابلیت هایِ نهانی هر زن درونِ جامعه برای شایسته بودن، فارغ از ظاهر، فرهنگ و حتی طبقه یِ اجتماعی ، دختران و زنان شایسته یِ ایرانی را در پیاده روها و میدان هایِ شهر به آسانی می توان دید.»

تهمینه منزوی فارغ التحصیل رشتهی عکاسی دانشگاه آزاد اسلامی ، در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را با عکاسی مستند آغاز کرد. موضوع اصلی آثار وی مسایل اجتماعی و نسل جوان ایرانی است. وی برنده جایزه مستند «شید» در سال ۱۳۹۰ است. مجموعه عکس‌های منزوی همچنین در پاریس، رم، وین، بوستن و کره جنوبی و ... به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۸ اردیبهشت ماه  ادامه خواهد داشت و بازدید برای عموم از ساعت ۱۵ تا ۱۹ یکشنبه تا چهارشنبه و ۱۶تا ۲۰ پنجشنبه و جمعه است.

آدرس گالری راه ابریشم ۲: بلوار کشاورز، روبروی پارک لاله، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰