جشن تصویر سال یازدهم و دولتی شدن بخشی از جوایز
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۱۲/۰۲

جشن تصویر سال یازدهم و دولتی شدن بخشی از جوایز

عصر امروز یازدهمین دوره از «جشن تصویر سال» در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار می‌کند.

تصویر سال یازدهم مشابه سال‌های گذشته در ۴ بخش عکس، فیلم، کاریکاتور و گرافیک برگزار می‌شود. ​

بخش عکس تصویر سال در شاخه‌های عکاسان زیر ۲۵ سال «محسن رسول اف»، نوعی نگاه، خبری، مستنداجتماعی، ورزشی، سلام سینما، انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ و هنر و هنرمندان برگزار می‌شود.

نکته قابل توجه در برگزاری یازدهمین دوره جشن تصویر سال دولتی شدن بخشی از جوایز است. صمدیان ترجیح داده تا در این دوره برای تامین جوایز دو بخش انتخابات ریاست جمهوری و سلام سینما به دولت یازدهم رو بیندازد. صمدیان در نشست مطبوعاتی روز چهارشنبه گفت: «جایزه را از جیب بی‌آس‌تر تصویر سال نمی‌دهیم؛ تعاملاتی با دولت تدبیر و امید داشتیم که امیدواریم در این کشتی ضربه فنی نشویم.» این در حالی است که صمدیان در جایی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به این موضوع که کمتر جشنواره‌ای توانسته تمام شاخص‌های هنری را یک جا جمع کند، دلیل این موضوع را در جشن تصویر سال غیردولتی بودن و همچنین غیررقابتی بودن جشنواره ذکر کرد. این صحبت‌ها در حالی بیان می‌شود که این جشنواره در بخش‌هایی هم رقابتی است و هم از منابع مالی دولتی تغذیه می‌شود.

برای مشاهده اسامی عکاسان برگزیده در یازدهمین دوره از جشن تصویر سال به این صفحه مراجعه کنید.

جشن یازدهم تصویر سال ساعت ۱۹ عصر جمعه دوم اسفند ۹۲  با نمایش فیلم «جینگو» (روایت معلق) به کارگردانی تورج اصلانی، با حضور فیلم‌ساز در تالار استاد شهناز و استاد ناصری خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. این جشنواره تا ۱۶ اسفند ادامه خواهد داشت.

آدرس خانه هنرمندان ایران: تهران - خيابان طا‌لقاني - خيابان موسوي شمالي(فرصت) - ضلع جنوبی باغ هنر - خانه‌ي هنرمندان ايران 

تلفن: ۰۲۱۸۸۳۱۰۴۵۷