نشست «غایت‌شناسی نیو مدیا: دیجیتال مدرنیسم، پسا پست مدرنیسم و پسامعاصر» در گالری آران
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۰۳/۱۵

نشست «غایت‌شناسی نیو مدیا: دیجیتال مدرنیسم، پسا پست مدرنیسم و پسامعاصر» در گالری آران

شنبه شانزدهم خرداد، سومین نشست نیو مدیا با عنوان «غایت‌شناسی نیو مدیا: دیجیتال مدرنیسم، پسا پست مدرنیسم و پسامعاصر» با حضور استیسی جم شایویلر استادیار تاریخ هنر مدرن دپارتمان هنر- دانشگاه ایالتی کالیفرنیا(استانیسلاس) در گالری آران برگزار می‌شود.

این نشست بررسی شرایط معاصر هنر و فرهنگ در رابطه با نیومدیا خواهد بود، و این تلاشی است برای ردیابی برهه هایی از دوران مدرن و پست مدرن تا جایی که در آن هستیم. از آنجایی که بسیاری از تئوری پردازان بر این عقیده‌اند که پست مدرنیسم مرده‌است، امکان دارد که در دورانی باشیم که «دیجی مدرنیسم»، یا به سختی «پساپست مدرنیسم» و یا به طرز مشکوکی «پسامعاصر» توصیف شود، که همگی در همنشینی با کلمات رایجی مانند «سیاست جهانی» یا «جهانی شدن» هستند. بنابراین، اگر تکنولوژی در حال تبدیل شدن به خط حامل تولید فرهنگی ما تحت لوای نیومدیا است، پس هدف غایت شناسی هنر و تاریخ هنر پیگیری و پاسخ به این پرسش ابدی خواهد بود: تمام این تکنولوژی ها به کجا منتهی می شود، به ویژه در ارتباط با هنر؟ پایان این بازی کجا خواهد بود، اگر پایانی هست؟

استیسی جم شایویلر، استادیار تاریخ هنر مدرن دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، استانسلاس است. او دکترایش را از دانشگاه کالیفرنیا، سانتاباربارا در سال ۲۰۰۹ دریافت کرده است. حوزه‌ی مطالعاتی وی هنر مدرن و معاصر است. او همچنین متخصص تئوری های پسااستعماری و جنسیت است. وی در حال حاضر بر مسئله ی مدرنیته و مدرنیسم در ایران قرن های نوزدهم و بیستم متمرکز است و روی رساله‌ای درباره ی ساختار جنسیت و زیبایی در عکاسی قاجار کار می کند.

این نشست توسط پروژه‌های پارکینگالری با همکاری جامعه ی نیومدیا و حمایت گالری آران برگزار می‌شود.

زمان: شنبه، ۱۶ خرداد، ساعت ۶:۰۰ عصر

آدرس گالری آران: کریمخان، خیابان خردمند شمالی، کوچه ی دی، پلاک ۱۲

تلفن: ۸۸۸۲۹۰۸۹