«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ رابرت فرانک-کنگره
ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۴/۲۵

«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ رابرت فرانک-کنگره

فورچون (Fortune) نشریه موفقی که توسط تاجر محافظه‌کار و خودنمای آمریکایی هنری لوس، پایه‌گذاری شد و با مطالبی در زمینه ثروت و تجارت با طراحی پرخرج و تصاویر زیبا با شیوه خاص گزارش برای اغوای گروهی کوچک و تاثیرگذار از خوانندگان (و البته آگهی‌دهندگانی که این خوانندگان را مد نظر داشتند) منتشر می‌شد، یکی از مهم‌ترین مجلات دهه پنجاه محسوب می‌شد.

«چیز‌ها آن‌گونه که هستند» - ورلدپرس‌فوتو

ترجمه: شهاب شهسواری

۱۹۵۵

رابرت فرانک؛ کنگره - فورچون 

واکر اوانس، کارهایی را به هنرمندان مستندساز مانند ازرا استولر (Ezra Stoller) و برنیس ابوت (Berenice Abbott) سفارش می‌داد تا بار محتوایی مطالب را افزایش دهد.

سال ۱۹۵۵ وقتی که ترن ویژه «کنگره» بین نیویورک و واشنگتن دی‌سی افتتاح شد، سوژه‌ای که واکر اوانس مطمئن بود برای خوانندگان فورچون جذاب است، رابرت فرانک (Robert Frank) را برای عکاسی از آن مامور کرد. تصاویر رابرت فرانک بر خلاف سوژه‌های قدرتمندش و نحوه قرار گرفتن‌شان در قطار، بدون هیچونه عطوفت و مدارایی یک گزارش تصویری سرشار از تعلیق‌های ظریف پدید آورده است.

در همان هنگام واکر اوانس، از تقاضای رابرت فرانک در «بنیاد گوگنهایم» برای بورس «تولید یک سند معاصر معتبر» در باره زندگی آمریکایی پشتیبانی می‌کرد که موضوع آن نمایش «چیزهایی که هر جا و همه جا هستند، به سادگی قابل پیدا کردن هستند اما ساده نمی‌توان از میان آنها انتخاب و تفسیر کرد.» بود. نتیجه این بورس کتاب «آمریکایی The American» بود که اولین بار سال ۱۹۵۸ در پاریس و پس از آن در سال ۱۹۵۹ در نیویورک منتشر شد. (نوامبر ۱۹۵۵)