نمایشگاه کیارنگ علایی در گالری طراحان آزاد
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۱/۱۸

نمایشگاه کیارنگ علایی در گالری طراحان آزاد

کیارنگ علایی در نمایشگاه انفرادی جدیدش مجموعه عکس «پرده دوم اتفاق» را به گالری طراحان آزاد می‌برد.

این نمایشگاه آخرین پروژه عکاسی کیارنگ علایی است که مشتمل بر ۱۱ عکس در ابعاد ۱۰۵ در ۷۰ سانتی متر به صورت چاپ دیجیتال بر روی کاغذ تکو است.

عکس های این مجموعه دربرگیرنده مضمون هویت و چالشی است که نمادهای فرهنگی و آرمانی جوامع انسانی با آن روبرو میشوند.

نیوشا توکلیان در پیش گقتاری بر این نمایشگاه نوشته است:«در عكس‌هاي مجموعه پرده دوم اتفاق سوژه‌ها به گونه‌ای در فضا و محيط رها شده‌اند و آنچنان در تاريكي به دام افتاده‌اند كه ناخودآگاه اين سؤال در ذهن بيننده شكل مي‌گيرد كه آيا به سوژه‌ها همان‌گونه كه به تصوير كشيده شده‌اند، نگاه مي‌شود؟ آيا تصوير ارائه شده از آن‌ها با چيستي‌شان تطابق دارد يا از آن فاصله گرفته است؟ اگر اجسام در اين عكس‌ها به عنوان نمادها يا وجوهي از نياز‌ها و گرايش‌های مادی و معنوی انسان انگاشته شوند، در آن صورت آنچه توجه بيننده را به خود جلب مي‌كند بلاتكليفی‌شان است: رها شدگي در گرگ و ميش؛ يعني آستانه‌ غرق شدن در تاريكي مطلق (مردن) يا خروج تدريجي از آن (تولّد دوباره). شايد در برداشتي كلي از عكس‌هاي كيارنگ بتوان گفت كه چشم‌انداز – آن هم بدون حضور انسان – بسیار بهتر و در قالبي بكرتر مي‌تواند قصه‌هاي ناگفته‌ يك سرزمين و مردمانش را بازگو كند.»

این نمایشگاه عصر جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۴ عصر گشایش می یاید و تا چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ همه روزه از ساعت ۴ عصر تا ۸ شب پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان است.

کتاب نمایشگاه نیز در مراسم افتتاحیه رونمایی و به علاقه مندان عرضه خواهد شد.

طراح پوستر نمایشگاه آریا کسایی و طراح کتاب سعید مزینانی است. حامیان این نمایشگاه دانشگاه فردوس مشهد، موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، بازرگانی تک گالری و موسسه سروش است.

پرده دوم اتفاق چهارمین نمایشگاه انفرادی کیارنگ علایی است.

گالری طراحان آزاد: میدان فاطمی، میدان گل ها، میدان سلماس، شماره ۵