نمایشگاه گروهی «ترند» در خانه هنرمندان ایران
عکسخانه خبر ۱۳۹۷/۰۵/۰۳

نمایشگاه گروهی «ترند» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه گروهی عکس «ترند» با تمرکز بر موضوع مصرف‌گرایی و تن آسایی به نمایشگاه گردانی کیارنگ علایی در گالری بهار خانه هنرمندان ایران به روی دیوار می رود.

عکاسان این نمایشگاه عبارتند از: میلاد اصفهانی، مهشاد جلالیان مجیدی، حمید دلدار، مریم ذبیح نیا مقدم، شکوه رضایی، حمیدرضا سادات فاطمی، مهلا عربی خوان، کاظم غلامی، نسرین غلامی، ساره فتاحی، فاطمه فخاریان، نسترن فرجاد پزشک، آیسا فیروزمند کاشانی، امیر مبارکی، ریحانه محمودی، سوده محمدی، سجاد مصلی، زهرا منصف، صادق میرزانژاد، مسعود میرزایی، مژده یونس مهاجر. 

در بیانیه نمایشگاه آمده است: «هر شی نو رابطه ای جدید ایجاد می کند. اسباب زندگی ریخته است دورمان، شی ها جان زندگی شده اند و در این هجوم و محاصره یادمان می رود به خودمان نگاه کنیم. موجودیت ما با تنوع طلبی، مدگرایی، و اصالت دادن به مصرف و تغییر الگوهای زندگی روزمره مان گره خورده است. این وسط هویت تازه ای شکل می گیرد از آدم + شی. جستجوی ما در این نمایشگاه در قاب های (با انسان / بی انسان) بازنمایی از این وضعیت است که گاهی بصورت ابژکتیو عکاسی شده و زمانی به صورت تجربه گرایانه همراه با ایده در قالب کنشی اجتماعی به تصویر تبدیل شده اند». کیارنگ علایی درباره‌ی این نمایشگاه چنین نوشته است:«از نظر من چنین نمایشگاه هایی صرفا برای تمرین عبور عکاسانِ آن، از نگاه غالب مدرنیستی به نگاه های معاصر و محک زدن تجربه هایشان در این مسیر است، نمایشگاه پیش رو آمیزه ای از آثار عکاسان با تجربه تر و عکاسان کاملا نوآموزی است که از پسِ یک ترم سه ماهه مقدماتی به این تجربه دعوت شده اند. همین کار آماتوری برای من زیباست و اینکه عکاسانی که وارد فضاهای آموزشی می شوند بدانند که عکاسی چیزی فراتر از تکنیک و ابزارشناسی و ترکیب بندی است و در پروسه‌ای قرار بگیرند که با عشق و تفکر خالص درباره هنر، به انتقال ایده های خود به مخاطب بپردازند. موضوع های مختلفی را برای این نمایشگاه گروهی انتخاب کردم، اما در نهایت «ترند» انتخاب شد. دلایل انتخاب زیاد بودند، یکی این که خود بچه ها در گذارسنت به نوگرایی جامعه امروز، درگیر ترندهای مختلفی هستند، پس تجربه های شخصی شان اینجا به کار می آمد، دیگر آن که این موضوع لایه پرسشگر و نقادانه ای دارد که می تواند درعین انتزاعی بودن، نقد یک آسیب اجتماعی نیز باشد».

طراح گرافیک نمایشگاه احسان مهدوی است و در این نمایشگاه چهل تک عکس و هشت مجموعه عکس به روی دیوار می رود. افتتاحیه نمایشگاه ترند جمعه پنج مرداد از ساعت پنج تا ده شب است و نمایشگاه تا جمعه دوازدهم مرداد همه روزه (به غیر از روز شنبه) در ساعات چهارده تا بیست و دو پذیرای علاقه مندان است. 

خانه ی هنرمندان ایران: خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، گالری بهار