برگزاری نمایشگاه «ولیعصر؛ پوشه اول»
عکسخانه خبر ۱۳۹۷/۰۷/۱۷

برگزاری نمایشگاه «ولیعصر؛ پوشه اول»

نمایشگاه از تاریخ ۲۰ مهر ماه تا ۷ آبان همزمان در سه گالری آریا، آتبین وAg برگزار می‌شود. دلیل انتخاب این گالری ها این است که هر سه گالری در راستای خیابان ولیعصر هستند.

هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه عبارتند از: محمدرضا تکیه، سودابه وطن‌پرست، محمد مروج، بابک جوادزاده، محسن عباسی، حمید قزل‌لو، عماد حسینی، رها مژده، عطا نوین، هادی خراسانی، فردید خادم، نرگس مقدم، فاطمه شریف، غزاله صداقت، نگین فیروزی، مجید قدکساز و عاطفه خدابخش.

​رامیار منوچهرزاده درباره‌ی این نمایشگاه نوشته است:

«ولیعصر؛ پوشه اول» نخستین ارائه‌ی هماهنگ از پروژه‌ای آموزشی و پژوهشی برای شناخت بهتر شهر تهران است.

این پروژه، نگاهی متفاوت نسبت به «عکاسی» دارد و در جستجوی زبانی نو برای بیان و روایت پیچیدگی‌های شهری بر بستر ظرفیت‌ها و جذابیت‌های هنرهای تصویری است. چگونه می‌شود هنرمند را از دل درگیری خلاق با زندگی روزمره نسبت به رویدادها و فضاهای کلانشهری حساس کرد تا از درون خودش به تاریخ و جغرافیای شهر پل بزند و این تجربه را با دیگران سهیم شود؟ ارزش و اعتبار این نمایشگاه به دلیل تلاش‌های هدفمند جمعی و گروهی  است که پس از یک سال فعالیت مستمر، حاصل کار خود را با بیننده به اشتراک می‌گذارند.

آرزوی تداوم این مسیر و انگیزه‌ی خلق فرصت بیشتر برای نمایش آثار نسل جدید عکاسان کشور، به‌زودی پوشه‌های دیگری را نیز به «ولیعصر» خواهد افزود.

به امید روزی که سراسر شهر صاحب حافظه‌ای از آن خود شود... و صداهای تازه‌ای برای روایت از خود داشته باشد... و هواهای تازه...

آدرس گالری آریا: تهران - خیابان ولیعصر - بالاتر از خیابان بهشتی (عباس آباد) - کوچه زرین - شماره ۱۰

آدرس گالری آتبین: تهران - تقاطع پارک وی - خیابان ولیعصر - کوچه خاکزاد - شماره ۴۲

آدرس گالری Ag: تهران - خیابان ولیعصر- بالاتر از چهارراه پارک وی- خیابان پسیان- شماره ۳