اعلام برگزیدگان «فتوبوک اواردز ۲۰۱۴ پاریس فتو - اپرچر»
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۸/۲۴

اعلام برگزیدگان «فتوبوک اواردز ۲۰۱۴ پاریس فتو - اپرچر»

روز جمعه، در جریان فستیوال پاریس فتو، برگزیدگان «فتوبوک اواردز ۲۰۱۴ پاریس‌فتو - اپرچر» اعلام شد.

«اسلام پنهان» اثر نیکولا دی‌جورجیس در بخش «کتاب عکس اول»، برنده‌ی جایزه ۱۰ هزار دلاری  شناخته شد. برگزیده‌ی بخش تازه اضافه‌شده‌ی «کاتالوگ سال» به کریستوفر ویلیامز برای مجموعه‌ی «کریستوفر ویلیامز: خط تولید شادی» و «کریستوفر ویلیامز: چاپ آلمان» تعلق گرفت و در بخش «کتاب عکس سال» الیویر سیبر با کتاب «باشگاه خیالی» به عنوان عکاس برگزیده اعلام شد.

برگزیده‌ی بخش «اولین کتاب عکس ۲۰۱۴»

اسلام پنهان

نیکولا دی‌جورجیس

Nicoló Degiorgis, Hidden Islam

Nicoló Degiorgis, Hidden Islam - Rohof
 
Nicoló Degiorgis, Hidden Islam
Nicoló Degiorgis, Hidden Islam
 
Nicoló Degiorgis, Hidden Islam
Nicoló Degiorgis, Hidden Islam
 

 

مارتین پار در مقدمه‌ی کتاب «اسلام پنهان» می‌نویسد: «این حقیقت را در نظر بگیرید. در ایتالیا حق عبادت‌کردن بدون تبعیض، در چارچوب قانون اساسی محترم شمرده شده است. جمعیت مسلمانان ایتالیا یک و نیم میلیون نفر است، اما تنها ۸ مسجد در سراسر کشور وجود دارد. نتیجه این شده که مسلمانان برای عیادت به تعداد زیادی محل‌های موقتی در انباری‌ها، گاراژها، فروشگاه‌ها و کارخانه‌های قدیمی روی آورده‌اند.

فقدان مکان مشخص به منظور عبادت در شمال شرقی ایتالیا - محل زندگی عکاس این کتاب نیکولا دی‌جورجیس  و خواستگاه بسیاری از کمپین‌های ضد اسلامی به رهبری حزب جناح راست لگا نورد - بیشتر حس می‌شود.

تصاویر کسالت‌آور ساختمان‌های متنوع و متعددی که پایگاه مساجد موقتی شده‌اند در صفحات تا‌شده به چاپ رسیده‌اند. با ورق‌زدن نقشه، تصاویری از فضای داخلی مساجد، که عکس‌هایی رنگی هستند، نمایان می‌شود. ابعاد اجتماعات متفاوت است. از افراد زیادی که در محیط آزاد نماز می‌خوانند هست تا اتاق‌های کوچکی که از جمعیت در حال انفجار است و همچنین جمعیت‌های دو یا سه نفره خودمانی. دی‌جورجیس نگاه اجمالی جذابی داشته به دنیای پنهانی و هرگونه نتیجه‌گیری درباره‌ی این پروژه را به عهده‌ی خود ما گذاشته است.»

برگزیده‌ی «کاتالوگ سال ۲۰۱۴»

مجموعه‌ی «کریستوفر ویلیامز: خط تولید شادی» و «کریستوفر ویلیامز: چاپ آلمان»

کریستوفر ویلیامز

Christopher Williams, Christopher Williams: The Production Line of Happiness and Christopher Williams: Printed in Germany
Christopher Williams, Christopher Williams: The Production Line of Happiness 
 Christopher Williams: Printed in Germany
 
Christopher Williams, Christopher Williams: The Production Line of Happiness </p>


<p> Christopher Williams: Printed in Germany<br />
Christopher Williams, Christopher Williams: The Production Line of Happiness

 Christopher Williams: Printed in Germany

  

کلئو شاروئه درباره‌ی این کتاب این‌طور گفته است: «این مجموعه کتاب به شکلی فوق‌العاده خالص است و خوب آماده شده است. استفاده از رنگ‌های درخشان، انتخاب ایده‌آل کاغذها و ریتم. شایسته‌ی آن‌چه در در زمینه‌ی دیزاین و عکاسی در جریان است. این کتاب استفاده‌ی ایده‌آلی از مواد اولیه داشته است.»

برگزیده‌ی بخش «کتاب عکس سال ۲۰۱۴»

باشگاه خیالی

الیویر سیبر

 

Oliver Sieber, Imaginary Club 

هیات داوران این کتاب را از میان گزینه‌های بی‌شماری از هنرمندان نوظهور و اساتید معاصر انتخاب کردند.

کلئو شاروئه درباره‌ی انتخاب‌های این دوره از فتوبوک اواردز می‌گوید: «در مجموع، پیچیده‌تر از آن چیزی بود که فکرش را می‌کردم. قضاوت مشکل بود همان‌طور که تولید کتاب مشکل است: درک کار عکاس، درک اینکه چطور یک کتاب جذاب اما مناسب با سوژه تولید کنیم.»

این آثار در بخش ناشران پاریس فتو تا شانزدهم نوامبر ۲۰۱۴ به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه از نهم دسامبر ۲۰۱۴ تا ۱۸ ژانویه ۲۰۱۵ به theIMA توکیو خواهد رفت و سپس در گالری اپرچر نیویورک به نمایش در خواهند آمد.

منبع: +  +  +  

Commenting is not available in this channel entry.