فراخوان مسابقه «ویانگ» هنگ‌کنگ
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۴/۲۹

فراخوان مسابقه «ویانگ» هنگ‌کنگ

مسابقه «مَستر ویانگ هنگ‌کنگ» که توسط بنیاد ویانگ برگزار می‌شود، به تازگی فراخوان بین‌المللی خود را منتشر کرده‌است. بنیاد ویانگ سازمانی غیر‌انتفاعی است که به آگاه‌سازی عمومی و ایجاد علاقه به منظور توجه به مسایل اجتماعی، می‌پردازد.

این جشنواره رسالت خود را پرورش و رشد عکاسی به عنوان شکل هنری در هنگ‌کنگ، و همچنین ایجاد گفتگو و رشد آگاهی جامعه درخصوص مسائل با اهمیت مرتبط با جامعه در هنگ‌کنگ و ساکنین آن می‌داند.

هر ساله یک موضوع محوری برای این مسابقه اعلام می‌شود و موضوع امسال این مسابقه هوا است.

هنرمندان تمامی کشورها تا ۲۶ شهریورماه فرصت دارند تا آثار خود را ثبت کنند. تکنیک این اثار می‌تواند محدود به عکاسی نباشد اما پایه و اساس آنها باید عکاسی باشد.

محتوای بصری کارهای عکاسی باید مرتبط به هنگ‌کنگ و موضوع هوا باشد. فینالیست‌ها توسط جمعی از داوران بین‌المللی انتخاب خواهند شد و آثار برگزیده در بهار ۱۳۹۳ در هنگ‌کنگ به نمایش گذاشته خواهد‌ شد. همچنین در حاشیه این مسابقه مجموعه‌ نشست‌های عکاسی برگزار خواهد شد.

نفر برگزیده جایزه نقدی ۲۵۰۰۰۰ دلار هنگ‌کنگ دریافت خواهد کرد و علاوه بر این نفر دوم برای انجام یک پروژه‌ای با محوریت موضوع جشنواره انتخاب خواهد شد.

دو جایزه کمک‌مالی به افراد برگزیده اهدا خواهد شد. فرد برگزیده توسط هیات داوران جایزه‌ای به ارزش ۲۵۰۰۰۰ دلار هنگ‌کنگ دریافت خواهد کرد و علاوه بر این یک کمک‌هزینه برای انجام پروژه عکاسی هم به هنرمندی تعلق خواهد گرفت که توسط هیات‌امنای بنیاد انتخاب شده باشد. ارزش این کمک هزینه هم برابر با ۲۵۰۰۰۰ دلار هنگ‌کنگ، است.  

برندگان هر دو جایزه در نمایشگاهی که برای این مسابقه برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

آلودگی هوا یکی از معضلات اصلی بهداشت عمومی هنگ‌کنگ است. میزان آلودگی اغلب بیش از آن درجه‌ای است که سازمان بهداشت جهانی ثبت‌ کرده‌است.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه، برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت جشنواره مراجعه کنند.