«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ یوری ژورکف-نیویورک
ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۴/۳۱

«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ یوری ژورکف-نیویورک

یوری ژورکف، از اواخر دهه ۱۹۴۰ تا اواخر دهه ۱۹۷۰، یکی از تحسین‌شده‌ترین و معروف‌ترین روزنامه‌نگاران اتحاد جماهیر شوروی و یکی از چهره‌های شناخته‌شده در زمینه تفسیر سیاست و فرهنگ ایالات متحده بود.

«چیز‌ها آن‌گونه که هستند» - ورلدپرس‌فوتو

ترجمه: شهاب شهسواری

۱۹۵۷

نیویورک؛ یوری ژوکف (Yuri Zhukov) - اوگنیاک

یکی از پارادوکس‌های رایج دوران جنگ سرد این بود که او در غرب هم به عنوان یکی از چهره‌های شناخته‌شده شوروی شناخته‌می‌شد و حرف‌هایش چه در مکالمات عادی و چه در نوشته‌ها به عنوان سیاست‌های رسمی دولت شوروی مورد تفسیر قرار می‌گرفت. برای مثال سال ۱۹۷۶ نیویورک تایمز از او با عنوان «صدای سردمدار پراوادا» یاد کرد.

سال ۱۹۵۷ ژورکف این گزارش تصویری را برای نشریه اوگونیک کار کرد. در این گزارش شهر نیویورک و به طور ویژه میدان تایمز به عنوان جایگاه شوم سرمایه‌داری، جایی که طبیعت غایب است و گذر زمان بی‌معنی‌ست. تبلیغات همه جا هستند «با حروفی که بی‌رحمانه می‌رقصند و تغییر می‌کنند و به هر انسانی تلقین می‌کنند تاهمه دلارهایش را تسلیم کند.

سبک تاریک ژورکف به صورتی کنایی درست نمونه‌ای بود از آثار هنرمند معاصرش رابرت فرانک که او هم سبک اندوهناک و نگرش درست به همان اندازه ضد آمریکایی خودش را از این قاره منتشر می‌کرد. (ژانویه ۱۹۵۷)