«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ لنارت نیلسون: آفرینش
ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۱۰/۱۶

«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ لنارت نیلسون: آفرینش

لنارت نیلسون جنین انسان را در تمامی مراحل رشد ثبت کرد و ۴ سال طول کشید تا مجموعه جامعی از آفرینش بشر تهیه کند.

  • آیا فتوژورنالیسم می‌تواند در عصر اینستاگرام زنده بماند؟
    جرمی لیبارگر مقاله ۱۳۹۲/۱۰/۱۴

    آیا فتوژورنالیسم می‌تواند در عصر اینستاگرام زنده بماند؟

    نظریه‌پرداز مشهور عکاسی، «فرد ریچین» پیام ساده‌ای برای عکاسان دارد: یا خلاق باش یا بمیر.

  • آیا آینده قصه‌گویی در اختیار بازی‌های ویدئویی است؟
    مگان آهرن مقاله ۱۳۹۲/۱۰/۱۲

    آیا آینده قصه‌گویی در اختیار بازی‌های ویدئویی است؟

    اگر از جمله کسانی هستید که از زمان بازی‌هایی مانند پک‌من و مهاجمان فضا، تاکنون دست به جویستیک نزده‌اید، مسلما از اینکه بشنوید امروزه بازی‌های ویدئویی مدرن به ابزار مهم قصه‌گویی تبدیل شده‌اند تعجب خواهید کرد.

  • مروری بر عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۳
    عکسخانه مقاله ۱۳۹۲/۱۰/۱۱

    مروری بر عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۳

    سال ۲۰۱۳ به واسطه‌ی فناوری‌های نوین و اضافه‌شدن امکانات جدید سال هیجان‌انگیزی برای تصویربرداری با گوشی‌های هوشمند بود.

  • ملاک عکس خوب چیست؟  رمز و راز عکس‌هایتان را لو ندهید
    ناتاشا کاروانا مقاله ۱۳۹۲/۱۰/۰۴

    ملاک عکس خوب چیست؟  رمز و راز عکس‌هایتان را لو ندهید

    "ملاک عکس خوب چیست؟ با چه معیاری چنین قضاوتی امکان پذیر است؟" مجموعه ۷ مقاله است از ۷ صاحب‌نظر در حوزه عکاسی اعم از عکاس، نویسنده، مدرس، کیوریتور به سفارش فتوورکس.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ سرجیو لارِین: والپارِیزو
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۱۰/۰۳

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ سرجیو لارِین: والپارِیزو

    عکس‌های او نمایان‌گر نگاه تماما اصیلی است که در آن رویا و تداعی معنا به همان اندازه اهمیت دارند که حقایق و واقعیت.

  • کشته‌شدن عکاس ۱۷ ساله سوری و سهل‌انگاری رویترز در به‌ کارگیری این عکاس بومی
    عکسخانه مقاله ۱۳۹۲/۱۰/۰۳

    کشته‌شدن عکاس ۱۷ ساله سوری و سهل‌انگاری رویترز در به‌ کارگیری این عکاس بومی

    کمیته حمایت از حقوق روزنامه‌نگاران طبق آماری که در سایت خود منتشر کرده، از سال ۱۹۹۲، شصت و یک روزنامه‌نگار در سوریه کشته شده‌اند،البته مرگ تمامی این افراد طی سه سال اخیر بوده است. با این حال مرگ برکات از جهات دیگری بحث‌برانگیز است.

  • مرگ عکاسی: آیا موبایل‌های دوربین‌دار، نابودکننده‌ی یکی از فرم‌های هنری هستند؟
    جویدت سول مقاله ۱۳۹۲/۰۹/۲۹

    مرگ عکاسی: آیا موبایل‌های دوربین‌دار، نابودکننده‌ی یکی از فرم‌های هنری هستند؟

    از عکس‌های سِلفی شخصیت‌های ریاست‌جمهوری گرفته تا عکس‌های بی‌شمار اینستاگرام، دنیا این‌ روزها غرق در تصاویر شده است. در ادامه تعدادی از عکاسان نام‌دار به تاثیر این دموکراتیزه‌شدن در حرفه خود می‌پردازند.

  • تکمله‌ای بر بحث‌های اخیر درگرفته پیرامون مجموعه‌ای از حسین فاطمی
    زانیار بلوری مقاله ۱۳۹۲/۰۹/۲۷

    تکمله‌ای بر بحث‌های اخیر درگرفته پیرامون مجموعه‌ای از حسین فاطمی

    نیوشا توکلیان (البته بدون اشاره به اینکه این متن را در واکنش به عکس‌های حسین فاطمی گفته) در صفحه‌ی خود نوشته است: «اخيراً با افزايش تعداد عكس‌هاي درواقع "صحنه‌سازي شده‌اي" روبه رو هستيم كه به نام "عكس مستند/خبري" به خورد مخاطب داده مي‌شوند. هركجاي ديگري از دنيا كه باشيد، چنين عكاس‌هايي بايكوت خواهند شد اما در اينجا به خاطر مسائل پيچيده‌اي كه با آن‌ها مواجهيم، در چنين مواردي عمدتاً سكوت اختيار مي‌شود و به اين ترتيب افراد ناآگاه فرصت مي‌كنند رويه ي غلط خود را با خاطري جمع ادامه دهند. اما بعد از يك هفته كلنجار رفتن با خود به اين نتيجه رسيدم كه سكوت من خيانت به نسل بعدي عكاس‌هاي خبري/مستند است.»

  • عکس مستند همیشه دروغ می‌گوید
    سیامک حاجی محمد مقاله ۱۳۹۲/۰۹/۲۴

    عکس مستند همیشه دروغ می‌گوید

    مسئله مجموعه فاطمی نه گفتن واقعیت و نه فرار از آن است. این معیاری است که خواسته یا ناخواسته، هر بار که به سراغ مجموعه ای می‌رویم که نام مستند بر خورد دارد، گریبانگیرمان می‌شود.