اثر هابیل
جورج اسلید ۱۳۹۲/۰۵/۱۳

اثر هابیل

بعضی گفته اند در فرآیند ثبت تصویر بر روی فیلم یا پیکسل ها، لنز نمود خارجی روان انسانی یا چیزی که گفته می شود روح به طور فیزیکی از آن ساخته شده را جمع آوری می کند. این گفته چیزی مثل همان عبارت کلیشه ای و خام دستانه ای است که بسیاری اوقات درباره عکاسی استفاده می شود. اینکه عکس ها، روح سوژه را به تصویر می کشند. اما بیشتر ما در حال حاضر می دانیم که چنین چیزی امکان پذیر نیست. انسانی یا چیزی که گفته می شود روح به طور فیزیکی از آن ساخته شده را جمع آوری می کند. این گفته چیزی مثل همان عبارت کلیشه ای و خام دستانه ای است که بسیاری اوقات درباره عکاسی استفاده می شود. اینکه عکس ها، روح سوژه را به تصویر می کشند. اما بیشتر ما در حال حاضر می دانیم که چنین چیزی امکان پذیر نیست. روح ما بدون شک از دسترس عکاسان دور است.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ هانری کارتیه برسون -چین
    ماری پنزر ۱۳۹۲/۰۵/۱۳

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ هانری کارتیه برسون -چین

    سال ۱۹۵۸ مجله لایف هنری کارتیه برسون را مامور کرد تا به چین برود تا از فاز جدید توسعه اقتصادی را که در این کشور آغاز شده‌بود، عکاسی کند.

  • بررسی بهترین نرم‌افزارهای کاهش‌دهنده نویز تصویر
    وینسنت الیویر ۱۳۹۲/۰۵/۱۳

    بررسی بهترین نرم‌افزارهای کاهش‌دهنده نویز تصویر

    نویز دیجیتال معادل گرِین فیلم‌های عکاسی است با این تفاوت که با نرم‌افزارهای متنوع می‌توان این نویزها که به زیبایی گرین فیلم‌ها نیستند را کاهش داد و یا عملا آنها را حذف کرد. وینسنت الیویر نگاهی انداخته به ۶ نرم‌افزار کاهش‌دهنده‌ی نویز و عملکرد آنها را بررسی کرده‌است.

  • عکس‌های برگزیده مسابقه نشنال جئوگرافیک مسافر ۲۰۱۳
    عکسخانه ۱۳۹۲/۰۵/۱۲

    عکس‌های برگزیده مسابقه نشنال جئوگرافیک مسافر ۲۰۱۳

    برگزیدگان مسابقه عکس مسافر ۲۰۱۳ نشنال‌جئوگرافی معرفی شدند.

  • معرفی کتاب «ناگفته‌های مک‌کوری»
    فایدون ۱۳۹۲/۰۵/۱۱

    معرفی کتاب «ناگفته‌های مک‌کوری»

    نیازی به معرفی استیو مک‌کوری برای خوانندگان آشنا به عکاسی وجود ندارد. عکاس آژانس مگنوم که صدها جایزه عکاسی برای خلق گنجینه‌ای خارق‌العاده و قدرتمند از تصاویر خیره‌کننده و الهام‌بخش دریافت کرده‌است و تحسین هر کسی را که به آنها نگاه کند، بر می‌انگیزد. وب‌سایت بریتانیایی فایدون این هفته در بخش معرفی توسط دبیرانش سراغ استیو مک‌کوری رفته است تا در مصاحبه با آماندا رنشاو، مدیرتحریریه این وب‌سایت نگاهی به کتاب تازه منتشر شده موسسه فایدون به نام «ناگفته‌های مک‌کوری» بیاندازد و به پشت صحنه آثار این عکاس اسطوره‌ای نگاهی بکند.

  • عکاسی از غذا، لذت خوردنش را بیشتر می‌کند
    عکسخانه ۱۳۹۲/۰۵/۱۱

    عکاسی از غذا، لذت خوردنش را بیشتر می‌کند

    آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که وقتی سر میز شام نشسته‌اید از این‌که دوستتان گوشی‌هوشمند خود را از جیبش در بیاورد و از بشقاب غذای خود یک عکس کلیشه‌ای بگیرد، خسته شده‌اید و یا آزار می‌بینید از اینکه نیمه‌شب باشد و شامی برای خوردن ندارید اما وقتی صفحه اینستاگرام خود را باز می‌کنید دوستانتان تصویر غذایی که در رستوران خورده‌اند را با شما به اشتراک گذاشته‌اند؟ ظاهرا برای این رفتار دوستانتان توجیه علمی یافت شده‌است.

  • بدرود با دوربین‌های «ببین و بگیر»
    عکسخانه ۱۳۹۲/۰۵/۱۱

    بدرود با دوربین‌های «ببین و بگیر»

    بر اساس گزارشی‌ که در وال‌استریت ژورنال منتشرشده، بازار دوربین‌های دیجیتال حال و روز خوشی ندارد.

  • عکاسی انسان‌گرا: مقدمه
    شهاب شهسواری ۱۳۹۲/۰۵/۱۰

    عکاسی انسان‌گرا: مقدمه

    مارتین کاروسو و همکارانش از پروژه جدیدشان در وب‌سایت Either/And می‌گویند که بررسی دریافت جدید و معنای جدید از عکاسی انسان‌گرا است، در این پروژه او و همکارانش از دیدگاه‌های متفاوت توضیح می‌دهند آیا عکاسی انسان‌گرا مرده‌است یا به شکلی جدید درآمده.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ رلف گیلهاوزن-چین
    ماری پنزر ۱۳۹۲/۰۵/۰۹

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ رلف گیلهاوزن-چین

    رلف گیلهاوزن که یک عکاس خبری جوان و با آینده در مجله اشترن بود، اول با پیشنهاد عکاسی از خط آهن فراسیبری به عنوان وسیله حمل و نقل در روسیه تحت سلطه کمونیست‌ها مواجه شده‌بود. اما در عوض نتیجه سفر ۱۲ هزار کیلومتر او با همراهی نویسنده‌ای با نام یوآخیم هلت به جستجو در چین منتهی شد.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ دیوید داگلاس دانکن - پیکاسو در خانه
    ماری پنزر ۱۳۹۲/۰۵/۰۸

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ دیوید داگلاس دانکن - پیکاسو در خانه

    دیوید داگلاس دانکن در تابستان ۱۹۵۶ با پیکاسو دیدار کرد. این عکاس ۳۰ ساله جنگ ناگهانی و بی‌خبر جلوی در خانه معروف‌ترین نقاش جهان رفت، تنها ابزاری که برای معرفی خودش داشت، دوستی به‌نام رابرت کاپا بود.