کاوشی در تاریخ عکاسی شهادت‌دهنده‌
شارلوت هاردینگ ویژه ۱۳۹۵/۰۷/۰۸

کاوشی در تاریخ عکاسی شهادت‌دهنده‌

«تصویر به مثابه پرسش» نام نمایشگاهی است که به تازگی در گالری میشل هوپن برگزار شده‌است و تعدادی از بزرگ‌ترین تصویرسازان عصر مدرن را در کنار یکدیگر جمع کرده‌است.

  • لابراتوار دیجیتال «Ag»
    رپورتاژ آگهی ویژه ۱۳۹۵/۰۶/۰۱

    لابراتوار دیجیتال «Ag»

    لابراتوار دیجیتال «Ag» با تعیین وقت قبلی، خدمات چاپ و اسکن را ارائه می‌دهد.

  • بررسی حقوقی دست‌کاری روزنامه‌ی «شرق» در عکس آیت‌الله طالقانی
    افسانه عابدین ویژه ۱۳۹۵/۰۵/۰۷

    بررسی حقوقی دست‌کاری روزنامه‌ی «شرق» در عکس آیت‌الله طالقانی

    در پنجم مرداد ماه ۱۳۹۵ روزنامه شرق اقدام به انتشار عکسی از آیت‌الله طالقانی در صفحه اول خود می‌کند.

  • پاسخِ «جوابیه»
    رامین طلایی ویژه ۱۳۹۵/۰۳/۱۵

    پاسخِ «جوابیه»

    سوم خرداد گفتگوی سیوا شهباز با رامین طلایی پیرامون پروژه‌ی «Every‌day Iran» منتشر شد. تیم فعلی «Every‌day Iran» در یادداشتی توضیحاتی را درباره‌ی این گفتگو ارسال کردند که هفتم خرداد منتشر شد. پیرو انتشار این یادداشت رامین طلایی توضیحاتی را ارايه کرده که در ادامه آمده است.

  • نگاهی به نمایشگاه «محدوده قرمز» اثر جلال سپهر
    فاطمه یوسفی ویژه ۱۳۹۵/۰۳/۰۹

    نگاهی به نمایشگاه «محدوده قرمز» اثر جلال سپهر

    جلال سپهر هنرمند عکاسی که از سال ۱۳۷۲ تا کنون به عکاسی پرداخته و پیش از این نمایشگاهی با عنوان «گره» در زمینه‌ی فرش داشته، در آخرین نمایشگاه خود در گالری راه ابریشم، باز هم به سراغ این موضوع رفته و فرش را در فضایی خشک و لم‌یزرع، استعاره‌ای از جغرافیای خاورمیانه، به تصویر کشانده است.

  • زن علیه زن
    کیانا فرهودی ویژه ۱۳۹۵/۰۳/۰۲

    زن علیه زن

    تصاویر میلانی‌زاده عین به عین از روی نقاشی‌ها پرداخته و عکاسی شده‌اند و تنها تفاوت آنها با تصویر اصلی این است که مرد روایت جای خود را به یک زن داده است. مرد تصویر دگا به زنی در لباس زنانه (که البته شبیه لباس مرد نقاشی‌ست) تغییر یافته و دیه‌گو ریورای نقاشی فریدا جای خود را به زنی داده که موهایش را پوشانده و لباسی شبیه به لباس دیه‌گو دارد. اما آیا این جابجایی موفق است؟

  • لارتیژ: زندگی در رنگ
    هایند هائست ویژه ۱۳۹۴/۱۱/۲۲

    لارتیژ: زندگی در رنگ

    ژاک هنری لارتیژ که از طریق اسنپ‌شات‌های سرزنده‌اش از دوستان و خانواده‌اش شناخته‌شده‌بود در یک نمایشگاه تازه در آمستردام دوباره عکس‌های رنگی اولیه یک فرد خوشگذاران را به نمایش گذاشته است.

  • اندر خرابات‌
    مهران افشارنادری ویژه ۱۳۹۴/۰۹/۳۰

    اندر خرابات‌

    به تازگی انتشار یک تک‌عکس از یکی از صحنه‌های پروژه‌ی عکاسی «خرابات» در اینستاگرام سبب ایجاد اختلافاتی میان تهمینه منزوی و فریبا پژوه شده است. در گفت‌و‌گو با آنها و افسانه عابدین وکیل پایه یک، به بررسی آن‌چه روی داده، می‌پردازیم.

  • از رنجی که می‌بریم
    مریم مزروعی ویژه ۱۳۹۴/۰۹/۳۰

    از رنجی که می‌بریم

    ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﮐﻨﻮﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺭﺯﺵ ﻫﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﯾﺪﻩ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺮ ﻣﯽ ﭘﺮﻭﺭﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺎﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺗﺮﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻧﮕﺎﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺷﻨﯿﺪﻥ ﺧﺒﺮ ﻧﺸﺮ ﺑﯽﺍﺟﺎﺯﻩ ﻋﮑﺲ ﺧﺎﻧﻢ ﻣﻨﺰﻭﯼ ﺩﺭ ﺷﺒﮑﻪﻫﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﺗﻮﺳﻂ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺻﻨﻔﯽﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﺘﺎﺛﺮ ﻭ البته پشیمان شدم، ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻏﯿﺮﺣﺮﻓﻪﺍﯼ ﺑﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻋﮑﺎﺳﺎﻥ ﺧﻮﺏ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﻭ ﭘﺸﯿﻤﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﭼﺮﺍ ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﮐﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻭ ﻋﻤﻠﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺭﺍ به شکل جزیی تر ﺭﺳﺎﻧﻪﺍﯼ ﻧﮑﺮﺩﻡ ﻭ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺪﺍﺩﻡ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ دیگر چنین اقدامی را تجربه نکنند.

  • سبکِ باد
    رضا یاوری ویژه ۱۳۹۴/۰۹/۲۰

    سبکِ باد

    در روزگاری که یکی از اصلی ترین ملاک‌‌های شناخت ارزش هنری آثار افراد، بدنه‌ی کاری و هویت آثار یک هنرمند شناخته می‌شود، پراکندگی و سردرگمی آثار علیرضا فانی و فقدان وحدت و هویت شخصی در آثار گوناگون او، چه در زمینه‌های تکنیکی و چه در مضامین، بیش‌تر به نوعی موج‌سواری روی جریان های غالب روز می‌ماند تا کندوکاو در مفاهیم و دغدغه‌های شخصی هنرمند.