انتشار کتاب «از خودت برایم بگو»
عکسخانه خبر ۱۳۹۵/۰۵/۰۱

انتشار کتاب «از خودت برایم بگو»

«از خودت برايم بگو» پنجاه و دو قطعه‌ی عاشقانه از پابلو نرودا است، با ترجمه بابك زماني و با همكاري هفده عكاس، که به‌ صورت كتاب شعر و عكس توسط انتشارات كوله پشتی منتشر شده است.

«از خودت برايم بگو» پنجاه و دو قطعه‌ی عاشقانه از پابلو نرودا است، با ترجمه بابك زماني و با همكاري هفده عكاس، که به‌ صورت كتاب شعر و عكس توسط انتشارات كوله پشتی منتشر شده است.عكس‌های انتخاب شده همگی سياه و سفيد هستند، با محوريت اصلي انسان، فقر و عشق. عكاسانی كه در اين مجموعه همكاری داشته اند عبارتند از: مجيد سعيدی، كيارنگ علايي، حميد جاني پور، روزبه روزبهاني، سيوا شهباز، احمد حلبي ساز،‌ نعما محمديان روشن، مسعود قرايي، حامد رحمتي، مريم رشنو آزاده بشارتي، محمودرضا معين پور، نسام كشاورز، ابوالفضل سلمان زاده، عطا رنجبر زيدانلو، محمود نظري و اشكان رهبريان.

در بخشی از مقدمه کتاب به قلم بابک زمانی آمده است:

«از خودت برایم بگو شامل پنجاه و دو معجزه است، پنجاه و دو قطعه‌ی عاشقانه، و پنجاه و دو عکس از تو و ما. مایی که همین حوالی پرسه می‌زنیم، عشق می‌ورزیم و می‌میریم. قطعات ترجمه شده در این اثر، گاه خود یک شعر کامل‌اند و گاه قطعات کوچک‌تری از یک شعر بلندرتر که در معدود مواردی نیز بازسرایی‌های کوچک‌تری از آنها صورت گرفته است. هر قطعه در کار یک عکس از عکاسان ایرانی قرار گرفته است، و هدف آن بود که تمامی عکس‌ها، حاصل هنر هموطنان خودمان باشد، و بسیار مفتخرم که این‌گونه شد.»

کتاب «از خودت برایم بگو» در ۱۲۰ صفحه، تمام گلاسه و به قیمت 15 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان است.