فراخوان نمایشگاه گروهی عکس «در همین حوالی»
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۱۱/۲۱

فراخوان نمایشگاه گروهی عکس «در همین حوالی»

انجمن صنفی عکاسان استان مرکزی نخستین نمایشگاه گروهی عکس «در همین حوالی» را با هدف گردآوری و نمایش آثار ارزشمند هنر عکاسی برای ارتقای سواد بصری و پویایی جریان عکاسی برگزار می‌کند.

گردآورنده به دنبال ایجاد زمینه ای برای ارائه آثار عکاسان جوان در کنار پیشکسوتان هنر عکاسی و همگرایی عکاسان استان است.

الف) آیین نامه:

  1. ۱) شرکت در این جشنواره برای تمام عکاسان حرفه‌ای و آماتور آزاد است.

  2. ۲) نمایشگاه با موضوع آزاد برگزار می شود و پذیرای بهترین آثار شرکت کنندگان خواهد بود.

  3. ۳) فقط آثار مستند پذیرفته می‌شوند و هرگونه دخل و تصرف که سندیت عکس را مخدوش کند در عکس نباید انجام گیرد. ولی تصحیح نور و رنگ مجاز است.(تصاویر با تکنیک HDR  و پانوراما و ۳۶۰ پذیرفته می‌شود)

  4. ۴) عکاسان به هر تعدادی که تمایل داشته باشند می توانند عکس ارسال نمایند تا از میان عکس های ارسالی آنها عکس های نهایی با توجه به تعداد اعلام شده، برای نمایشگاه انتخاب شود.

  5. ۵) عکس‌های ارسالی باید با مشخصات ( عرض حداقل 50 سانتی متر با دقت 250 dpi  با فرمت JPG و با Quality  حداقل 10 ) به آدرس  vicinity93@gmail.com ارسال شود و یا بر روی لوح فشرده تحویل دفتر فرهنگسرای آیینه گردد.

  6. ۶) عکس‌های خود را بدین ترتیب نامگذاری کنید: اگر نام عکاس سهیل قربانی است، نخست نام خانوادگی، سپس نام و درآخر شماره ترتیب را بنویسید:ghorbani soheil 01

  7. ۷) ضروری است شرکت کنندگان به همراه عکس های ارسالی، یک فایل word حاوی مشخصات صاحب اثر ( نام و نام خانوادگی،تاریخ تولد، رزومه هنری شماره ی تماس ثابت و همراه،آدرس پستی و ایمیل) و همچنین مشخصات هر اثر را شامل ( عنوان، زمان و مکان عکس برداری) به همراه یک قطعه عکس شناسایی ارسال کنند. (سعی شود عکس‌ها با عنوان ارائه گردد)

  8. ۸) نمایشگاه در زمان برگزاری میزبان اساتید برجسته عکاسی و برگزاری کارگاه های تخصصی عکاسی خواهد بود.

  9. ۹) تعداد اثار منتخب با توجّه به فضای گالری  تعیین خواهد شد و عکس ها در نگارخانه استاد آشتیانی فرهنگسرای آیینه اراک نمایش داده می‌شود. 

  10. ۱۰) ارسال اثر و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌هاست. در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله موجب خذف عکس های ارسالی شده و عواقب آن نیز متوجه ارسال کننده خواهد بود.

  11. ۱۱) به تمامی صاحبان آثار در نمایشگاه گواهی شرکت در نمایشگاه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اعطا می شود.

  12. ۱۲) تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزارکننده است.

  13. ۱۳) هزینه شرکت در نمایشگاه برای هر عکس راه یافته به نمایشگاه مبلغ 45 هزار تومان بابت هزینه چاپ عکس و هزینه های جانبی نمایشگاه است.

  14. ۱۴) نمایشگاه فاقد هرگونه حامی مالی است و تمامی هزینه های نمایشگاه با هزینه شخصی راه یافتگان به نمایشگاه و حمایت هیات موسس انجمن عکاسان استان مرکزی تامین می‌شود.

  15. ۱۵) در پایان آثار برتر نمایشگاه در اکسپو هنرهای تجسمی که در اواخر اسفند ماه انجام می شود برای کمک به کودکان مبتلا به سرطان با موافقت صاحب اثر عرضه خواهد شد.

  16. ۱۶) عکس‌ها در پایان نمایشگاه تحویل صاحبان آثار و یا نماینده ایشان می‌شود.

 

ب ) گاه‌شمار نمایشگاه:

  1. آخرین مهلت ارسال آثار: ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۲.

    ارزیابی و انتخاب آثار: ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۲.

    آیین افتتاح نمایشگاه: ۲۹ بهمن ماه ساعت ۴ عصر.

    زمان برگزاری کارگاه های عکاسی و نقد آثار نمایشگاه متعاقبا اعلام می گردد.

مکان: نگارخانه استاد آشتیانی فرهنگ سرای آیینه اراک واقع در هپکو-شهرک شهید بهشتی-فازیک

ج) تیم اجرایی :

دبیر فراخوان و گرد آورنده : عادل عزیزی.

اعضای ارزیابی و انتخاب : حمید رضا مجیدی، محسن غلامی، امیر قادری

چه کار خوب و ارزنده ای smile

نسرین