نمایشگاه يواخيم هاينتسل در گالری فرمانفرما
عکسخانه خبر ۱۳۹۷/۱۰/۱۱

نمایشگاه يواخيم هاينتسل در گالری فرمانفرما

نمایشگاه عكس، ويدئو و چيدمان يواخيم هاينتسل، هنرمند و پژوهشگر اتريشی با عنوان «از سلطان تا کابوی... چه طور مردِ مارلبورو دنیا را فتح کرد» جمعه ۱۴ بهمن در گالری فرمانفرما گشايش می‌يابد.

در بيانيه اين نمايشگاه آمده است:

«آنچه همواره توجه من را بر می‌انگیزد، چگونگی رویارویی و برخورد مردم با شرایط و یا اشخاص ناشناس و بیگانه است. افراد در چنین موقعیت‌های ناآشنایی یا می‌ترسند و یا جذب آن می‌شوند. اساس کارهای آموزش و تحقیقاتی من تا به امروز بر مبنای تئوری‌های میشل فوکو بوده است. پیدا کردن پاسخ برای مناقشه‌های اجتماعیِ امروز از طریق آنالیز منابع تاریخی، یکی از شاخص‌ترین روش‌های تحقیقاتی مورد استفاده‌ام بوده است. کلیشه‌های موجود، تبعیض‌های اجتماعی و عقاید نژادپرستانه از مهم‌ترین مضامین تحقیقاتی نام برده شده‌اند. در کنار همه‌ی این‌ها بیش از سی و پنج سال است که آرشیوی از فرهنگ سیگار کشیدن را با جمع‌آوری پنجاه هزار جعبه‌سیگار متفاوت و همچنین تبلیغات آنها از سراسر دنیا، گرد هم آورده‌ام. این سیگارها و همچنین تبلیغاتشان به عنوان نمونه‌های بصری‌ای هستند که با استناد به آنها امکان اثبات تئوری‌هایم به صورت تجربی میسر می‌شوند.»

يواخيم هاينتسل، متولد 1347 كشور اتريش، تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در زمینه ی پداگوگی در دانشگاه های گراتس و اینسبروک به اتمام رسانده است. عمده پژوهش‌های او در زمينه‌ی علوم فرهنگي و تاريخ اجتماعي و فرامليتي بوده و تحقيقات قبلي خود در زمینه های حقوق بشر، مهاجرت وگوناگونیِ فرهنگ اجتماعی را درقالبِ نمایشگاه ها و ایونت های مختلف در گالری ها و فضاهای عمومی ارائه كرده است. 

او مقالات و تألیفات گسترده ای در حوزه ی تاریخ اجتماعی– فرهنگی به زبان آلمانی دارد و بالغ بر 200 کارگاه آموزشی و تجربی برای بزرگسالان و جوانان در کشورهای مختلف برگزار کرده است. يواخيم هاينتسل در سال 2006 انجمن زِنوس در گراتس را پایه گذاری کرده و از آن سال تا به امروز، پروژه های گسترده ی بینا رشته ای میان هنر و علوم فرهنگی تعریف و کیوریت کرده است.

گشایش: جمعه 14 دی ماه، ساعت 16 تا 20

نمایشگاه تا 12 بهمن ماه داير است.

بازديد : همه روزه به جز روزهاي دوشنبه ساعت 11 تا 19

گالری فرمانفرما: ميدان هفت تير، كريم خان زند، خردمند شمالي، كوچه اعرابي 2