رهنمودهایی از اساتید: چگونه در بازار عکس‌های مطبوعاتی موفق باشیم
ژورنال عکاسی بریتانیا آموزش ۱۳۹۵/۰۹/۰۳

رهنمودهایی از اساتید: چگونه در بازار عکس‌های مطبوعاتی موفق باشیم

پیش از این‌که ورک‌شاپ ژورنال عکاسی بریتانیا با همکاری مگنوم آغاز شود، تعدادی از استادان حاضر در این کارگاه تجربیات خود را در مورد بازار عکس‌های مطبوعاتی از منظرهای متفاوت با ما در میان گذاشتند.

ترجمه: شهاب شهسواری

کارگاهی که قرار است ژورنال عکاسی بریتانیا در ماه نوامبر برگزار کند نقطه‌نظری منحصر به فرد در زمینه بایدها و نبایدهای بازار عکاسی مطبوعاتی و چگونگی آفیش کردن و ماموریت‌های عکاسی ارائه می‌دهد. در این کارگاه آموزگاران کارکشته‌ای شامل دایانا مارکوسیان (Diana Markosian) عکاس مگنوم، و همچنین واسطه‌های برجسته عکاسی از جمله هامیش کروکس (Hamish Crooks) از مگنوم، اما بووکت (Emma Bowket) از مجله فایننشیال تایمز و مجله پورت ( FT Magazine and Port Magazine) الکسیا سینگ (Alexia Singh) از رویترز، مگنوم و نجات کودکان حضور خواهند داشت.

برای عکاسان تاره‌کار دورنمای موفقیت در بازار عکاسی مطبوعاتی، یک چالش سخت است.  مراحل کار از جمله ایجاد یک مجموعه قابل قبول عکس، ارتباط برقرار کردن با دبیران سرویس عکاسی و همچنین موفقیت برای دریافت سفارش و ماموریت بسیار حیاتی و البته مهم‌تر از آن بسیار سخت است.

در کارگاهی که قرار است ژورنال عکاسی برتینیا برگزار کنند، سخنرانانی مانند هامیش کروکس از مگنوم به عکاسان کمک می‌کنند تا جزئیات فرآیند گرفتن یک آفیش یا ماموریت بسیار موفقیت‌آمیز را بیاموزند و در بازار عکس‌های مطبوعاتی موفق شوند.

توصیه‌های پشت پرده، نصیحت‌های کاربردی و بررسی مجموعه‌های عکس همراه با استادان کارگاه و کارکنان مؤسسه مگنوم، اجازه می‌دهد تا شرکت کنندگان در این کارگاه اجازه می‌دهد تا دیدگاهی صادقانه، سازنده و انتقادی نسبت به فرآیند موجود پیدا کنند.

کروکس توضیح می‌دهد: «اگر می‌خواهید روی یک گزارش مطبوعاتی کار کنید و برای ایجاد یک صحنه روایی وقت بگذارید، باید سوژه‌ای را انتخاب کنید که نسبت به آن بسیار علاقه‌مندید و نقطه‌نظر بسیار دقیقی در مورد آن دارید، آن‌گاه عکس بگیرید، دوباره عکس بگیرید و باز عکس بگیرید، تا جایی که احساس کنید تصاویر مطابق دیدگاه خودتان هستند.» او ادامه می‌دهد: «حرفه‌ای‌گری که از این طریق در شما درونی می‌شود به شما این امکان را می‌دهد که وقتی ماموریت‌هایی که کمتر به آن‌ها علاقه دارید برای شما آفیش می‌شود، بتوانید نتیجه خوبی به دست بیاورید.»

افغانستان – ۲۰۱۱ – یک زن افغان در شهر مرزی بدخشان نان می‌پزد – ۲۰۱۱ – دایانا مارکوسیان – مگنوم فوتوز</p>


<p>
افغانستان – ۲۰۱۱ – یک زن افغان در شهر مرزی بدخشان نان می‌پزد – ۲۰۱۱ – دایانا مارکوسیان – مگنوم

الکسیا سینگ در این مورد توضیح می‌دهد: «اول از همه باید بدانید چه چیزی می‌خواهید بگویید و بعد باید بدانید که آن را به چه کسی قصد دارید بگویید.» او در ادامه تصریح می‌کند: «حتی در موقعیتی که پروژه یا داستانی که تلاش می‌کنید بگیرید آن‌گاه که عکاس به محل می‌رسد تغییر کرده‌باشد، باز هم نباید هدف اصلی روایت و داستان‌گویی را فراموش کنید که اصل آن مبتنی بر ارتباط بر قرار کردن با چیزی در محل است. بدون چنین دیدگاهی، اثر شما بی‌معنی خواهد شد.»

سینگ که به عنوان ویراستار آزاد برای رویترز، مگنوم و نجات کودکان کار می‌کند، موقعیتی دارد که به شایستگی می‌تواند توضیح دهد مؤسسات شناخته‌شده بین‌المللی چگونه با عکاس‌ها کار می‌کنند. او یک توصیه‌ی عملگرایانه به کسانی که به تازگی قصد آغاز کار در این صنعت دارند می‌دهد، به اعتقاد او روش و سیستم چند مهارتی و چند رسانه‌ای، بهترین روش برای کار در این رشته است.

سینگ توضیح می‌دهد: «اگر می‌خواهید از طریق حرفه عکاسی زندگی خود را تأمین کنید، بهتر است که یاد بگیرید چگونه ویدئو ضبط کنید، چگونه از دوربین‌های اکشن‌کم و گوپرو (GoPro) استفاده کنید، چگونه با دوربین‌های نمای ۳۶۰ درجه کار کنید.  باید یاد بگیرید که چگونه فیلم‌ها و ویدئوها را با نرم‌افزارهایی مانند پرمیر پرو (Premiere Pro)، آوید (Avid) و فاینال کات پرو (Final Cut Pro) ویرایش کنید.» او توضیح می‌دهد: «حتی اگر تمام علاقه و هم و غم شما موفقیت در یگانه حرفه عکاسی باشد هم داشتن مهارت‌های بیشتر باعث می‌شود که بسیار احتمال استخدام شما توسط مؤسسات برجسته بیشتر شود. و البته در این حالت شما متوجه می‌شوید که ساده‌تر با عکاسی می‌توان درآمد مناسبی برای زندگی داشت. اگر هم که توانایی نگارش و نوشتن داشته‌باشید که دیگر بهتر. خودتان را در مقام یک تامین‌کننده محتوا ببینید و هر آنچه در توان و مهارت دارید به کار بگیرید تا روایت خود را تشریح کنید.»

خانم سینگ اضافه می‌کند: «در عین حال باید مخاطبان‌تان را نیز بشناسید. من تاکنون در پلتفرم‌های مختلفی کار کرده‌ام از فیلم‌های ۳۰ ثانیه‌ای برای شبکه‌های اجتماعی بگیر تا نمایشگاه‌های عکس، و این درک را دارم که چگونگی نمایش کار و دانستن اینکه چه کسی آن را مشاهده خواهد کرد بسیار در موفقیت اثر مؤثر خواهد بود.»

برای عکاسان اینکه محاسبه کنند مجموعه آثار چه زمان تکمیل شده‌است کار بسیار مشکلی است، در عین حال با توجه به واقعیت‌های موجود در صنعت عکاسی مطبوعاتی فشار بسیار بیشتری برای رساندن کارها با سرعت فوق‌العاده زیاد ایجاد شده‌است که فضا و زمان لازم برای واکاوی و کنکاش عمق گزارش را محدود می‌کند.

یک مرد در هنگام طلوع آفتاب ایستاده – برمه – ۲۰۱۳ – دایانا مارکوسیان – مگنوم فوتوز</p>


<p>
یک مرد در هنگام طلوع آفتاب ایستاده – برمه – ۲۰۱۳ – دایانا مارکوسیان – مگنوم

 

اما دایانا مارکوسیان به ما می‌گوید که در نهایت عکاس بودن شما را به جایی هدایت می‌کند که سراغ موضوعاتی بروید که واقعاً نسبت به آن‌ها دغدغه دارید.

خانم مارکوسیان می‌گوید: «اثر خودتان را تولید کنید، این آثار دقیقاً همان چیزی هستند که شما برای تولید آن استخدام شده‌اید.» وی ادامه می‌دهد: «اجازه بدهید که از دل‌تان برآید.  حتی اگر مدت زمان بیشتری برای گرفتن اثر وقت می‌برد، نهایتاً این خود شما هستید که بیشتر از هر ماموریت عکاسی باقی خواهید ماند.»

روزهای شنبه ۱۹ نوامبر و یک‌شنبه ۲۰ نوامبر الفبای عکاسی مطبوعاتی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این کارگاه در زمینه موضوعات مختلفی از جمله ایجاد پورتفولیو، دستیابی به ماموریت‌ها، دسترسی به دبیران عکس، جمع‌آوری و ویرایش روایت، اطلاعات و توضیحات عکس‌ها، آرشیو کردن، قیمت‌گذاری، حقوق معنوی و قراردادها آموزش دیدند.  استادان این کارگاه مطرح‌ترین رابطان، دبیران و عکاسان مگنوم بودند.

عکس یک: یک خانواده مراسم غسل تعمید را به عنوان بخشی از فستیوال تحول (مولید) در مینیا برگزار می‌کنند.  خانواده‌ها از سراسر مصر در طول این هفته به سمت مینیا می‌آیند، به این امید که کودکان‌شان غسل تعمید داده‌شوند، چرا که تصور می‌کند غسل در این هفته در این مکان بخت بیشتری برای آینده فرزندشان در پی دارد.  پس از مراسم غسل تعمید خانواده‌های فرزاندان را در سطح شهر می‌گردانند و گروه‌های موسیقی برای جشن موسیقی اجرا می‌کنند.

غسل تعمید بیرون یک معبد در مینیا.  هر سال هم مسیحیان و هم مسلمانان در این محل تجمع می‌کنند تا یاد مریم مقدس را گرامی بدارند، این مراسم به عنوان خانواده مقدس در مصر باقی مانده‌است. مصر – ۲۰۱۵ – دایانا مارکوسیان – مگنوم

منبع: +