نمایشگاه گروهی عکس «خویش» در گالری رادین
عکسخانه خبر ۱۳۹۶/۰۳/۰۴

نمایشگاه گروهی عکس «خویش» در گالری رادین

جمعی از فارغ التحصیلان رشته ارتباط تصویری دانشگاه فردوس مشهد عکس های پروژه گرای خود را در قالب نمایشگاه عکس «خویش» به روی دیوار گالری رادین می‌برند.

عکاسان این نمایشگاه عبارتند از: تینا ایزدی، آتنا برادران شرکاء، فاطمه دهنوی، سارا ربیع زاده و مهلا عربی خوان. در این نمایشگاه بیست و دو تک عکس و سه مجموعه عکس با رویکرد مستندگرایانه و یک مجموعه عکس با رویکرد هنری ارائه می‌شوند. عکس‌ها بر روی کاغذ فتورگ چاپ شده و تمامی آثار به همراه کپشن ارائه می‌شوند. 

کیارنگ علایی، مدرس این دوره، درباره‌ی نوع انتخاب موضوعات و شکل‌گیری این نمایشگاه چنین نوشته است: « امروز عکس‌ها کم دیده نمی‌شوند، آنها مدام دارند به سمت چشم و ذهن ما شلیک می‌شوند، ما دریافته‌ایم که برای تماشای این همه عکس وقت کمی داریم، چرا که سرعت تولید و انتشار عکس ها از عمر مفید ما پیشی گرفته است و این سرعت هول‌انگیز، ما را دستپاچه می‌کند و با سرنوشت و هیات جدیدی از عکاسی رو در رو می‌سازد. سرنوشتی که پیش از همه حاصل دموکراسی تکنولوژی است و دیواری بلند کشیده است میان احوال گذشته و امروز عکاسی. حالا که عکاسی‌کردن هزینه مالی چندانی ندارد، باید بیش از همیشه نگران جایگاه تعقل و تفکر در این هیات جدید عکاسی بود. همه این مسائل دغدغه من در کیوریتوری این نمایشگاه بود که بر این اساس پروژه‌هایی که به این عزیزان داده شد در موضوعات «هویت»، «محله» و «دیدن» قوام یافت که طبیعتا انتخاب این موضوعات دربرگیرنده اهداف آموزشی مختلفی است که مهم‌ترین آن انگیزش بچه های این نسل برای یافتن حلقه های فرهنگی/جامعه شناختی محیط پیرامون شان و نگاه جدی تر به انسان در عکاسی و نزدیک شدن به او در محیط های اجتماعی است: کنار زدن محدودیت‌ها در ورود دوربین به فضاهای اجتماعی و تلاش برای نزدیک شدن به یک تجربه تصویری حاوی پیام.»

گشایش این نمایشگاه عصر جمعه 5 خرداد 1396، ساعت 18 تا 21 در نشانی: مشهد، بلوار سجاد، حامد جنوبی 12، شماره 108، گالری رادین است و پس از آن تا عصر چهارشنبه 10 خرداد 1396 همه روزه در ساعت های 10 تا 13 و 17 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان است.