«لایت‌مِتِر»؛ اپلیکیشنی که نورسنجی را با گوگل‌گلس، امکان‌پذیر می‌کند
پتاپیکسل خبر ۱۳۹۳/۰۷/۰۵

«لایت‌مِتِر»؛ اپلیکیشنی که نورسنجی را با گوگل‌گلس، امکان‌پذیر می‌کند

اپلیکیشن تازه‌ای به نام «لایت‌متر» این امکان را برای دارندگان «گوگل‌گلس» فراهم آورده تا اطلاعات نورسنجی را در مقابل چشم خود مشاهده کنند.

این نرم‌افزار توسط دیوید یانگ توسعه یافته است. یانگ هنگامی‌که با دوربین «Rolleiflex SL66» خود مشغول عکاسی سیاه و سفید بود به فکر ساده‌تر شدن فرآیند نورسنجی افتاد. او اپلیکیشن‌های نورسنجی که برای گوشی‌های موبایل تولید شده بودند را امتحان کرد و این نکته که برای نورسنجی نیاز به در دست‌ گرفتن وسیله‌ای اضافه است، احساس رضایت نداشت. او به فکر روشی برای دریافت اطلاعات از طریق روشی بصری‌تر بود که مزاحمت کم‌تری در حین کار ایجاد کند، به همین خاطر تصمیم به ساخت این اپلیکیشن برای گوگل گلس گرفت.

گِلَس‌ویر لایت متر (اپلیکیشن‌های گوگل‌گلس را گلس‌ویر می‌نامند.) توسط سنسور نوری که بر روی عینک گوگل‌گلس تعبیه شده نور صحنه را می‌سنجد. برای شروع به کار این اپلیکیشن تنها کافی‌ست که کاربر عبارت «Show Measurements» را با صدای بلند ادا کند.

 

در‌صورتی‌که حساسیت و دیافراگم را مشخص کنید اپلیکیشن ۳ عدد را برای سرعت شاتر اعلام می‌کند. سرعت شاتری که بر اساس محاسباتی که انجام می‌دهد مناسب‌ترین سرعت است، به همراه یک استاپ بالاتر و یک استاپ پایین‌تر از مقدار مورد نظر.

برخلاف دستگاه‌های نورسنجی که پیش از این ارائه شده، برای استفاده از این برنامه نیازی به ایجاد وقفه در کار نیست. این اپلیکیشن به طور مرتب به نورسنجی مشغول است و پیشنهادات جدید خود را در صورت تغییر وضعیت نوری اعلام می‌کند.

 

 

برای دسترسی به صفحه اختصاصی این اپلیکیشن از این لینک اقدام کنید.

منبع: +