نمایشگاه «لایه‌ی غمگین آبی» مریم زندپور در گالری ایگرگ
عکسخانه خبر ۱۳۹۵/۰۲/۰۹

نمایشگاه «لایه‌ی غمگین آبی» مریم زندپور در گالری ایگرگ

جمعه دهم اردیبهشت، نمایشگاه عکس‌های مریم زندپور با عنوان «لایه‌ی غمگین آبی» در گالری ایگرگ گشایش می‌یابد.

​در توضیح نمایشگاه آمده است:«عکس‌های مریم زندپور، نماهایی بسته و نزدیک، بسیار نزدیک، از کپک، از آن «لایه‌ی آبی غمگین»‌اند. هنرمند به‌سانِ تجربه‌ای مشترک و به‌غایتْ انسانی، نگاه ما را به تمیز و تماشای کپک‌ها جلب می‌کند. کپک‌ها را در قاب‌هایی بزرگ‌نمایی‌شده مقابل چشمان ما می‌گذارد. درست در لحظه‌ای که مسحور زیبایی و تناسب رنگ‌ها و فرم‌ها می‌شویم، در همان قاب، در همان نما، جاییْ چیزیْ دارد می‌پوسد و تباهی آغاز می‌شود.»

همچنین در بیانیه‌ی نمایشگاه به قلم مریم زندپور می‌خوانیم:«گاهی هیچ‌چیز جلودارت نیست. حتی اگر بدانی آدمی را که بی‌تابانه می‌خواهی‌ش هیچ‌وقت نخواهی داشت، یکی که شاید هیچ‌وقت در زندگی‌ات اتفاق نیفتد، اما هم‌چنان تلاش می‌کنی برای نگاه‌داشتن‌اش. و درست همان لحظه است که چیزی درونت شروع می‌کند به رشد کردن، چیزی نامرئی اما جاندار، که از زیاده‌خواهی‌‌هامان سرچشمه می‌گیرد. و خب، زمانی می‌رسد که آن موجود نامرئی بزرگ می‌شود و بزرگ می‌شود و رایحه‌ی نامطبوعش تمام جانت را پر می‌کند، زمانی می‌رسد که دیگر جداکردنش چیزی را تغییر نخواهد داد. این‌جا دیگر باید تن بدهی، تن بدهی به حذف کردنِ آن‌چه روزی حریصانه از آنِ خود کرده‌بودی‌اش.

به گمانم، همه‌ی ما در یک تجربه مشترکیم؛ تجربه‌ی کپک‌زدن، تجربه‌ی نشستنِ آن لایه‌ی آبیِ غمگینْ روی همه‌چیز.»

مریم زندپور متولد سال 1363 قزوین، دانش‌آموخته‌ی زبان و ادبیات فارسی است. وی از سال ۱۳۸۹ کار عکاسی را شروع کرده است. این نمایشگاه اولین نمایشگاه انفرادی اوست.

گشایش : جمعه 10 اردیبهشت ماه 1395 ساعت 5 تا 9 / نمایشگاه تا 16 اردیبهشت ادامه دارد.

گالری شنبه‌ها تعطیل است

آدرس گالری ایگرگ: تهران - خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه‌ی مهاجر، پلاک ۲۸