مراسم رونمایی از کتاب عکس «جنگ خاموش»
عکسخانه خبر ۱۳۹۶/۰۲/۰۹

مراسم رونمایی از کتاب عکس «جنگ خاموش»

مراسم رونمایی عکس‌های مستند مهدی حسینی با عنوان «جنگ خاموش» به همراه افتتاحیه‌ی نمایشگاهی با همین عنوان و با موضوع تحریم های داروئی علیه ایران راس ساعت 16 عصر روز سه شنبه 13 اردیبهشت ماه جاری در خانه عکاسان حوزه هنری در تهران برگزار می‌شود.

مجموعه کتاب فوق در قطع رحلی تک رنگ جلد سخت به تعداد 500 نسخه، آثار عکاسی شده توسط محمدمهدی حسینی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی عکاسی خبری از دانشکده خبر و دارای یک عنوان نمایشگاه عکس انفرادی و گروهی است.

در بخشی از قاب نخست این نمایشگاه عکس به‌قلم محمدمهدی حسینی عکاس کتاب جنگ خاموش آمده است:

همه‌چیز از لحظه‌ای که خبر ناگوار بیماری پدرم را شنیدم شروع شد، تشخیص پزشکان (سیروز کبدی) بود ، حال پدر رو به وخامت بود و ما شاهد تحلیل جسم و جان او بودیم، درمان پدر در حالی آغاز شد که با تغییرات اجتماعی و اقتصادی ناشی از تحریم های اعمال شده علیه ایران مواجه بودیم . هم‌زمان با تلنبار شدن کاغذپاره‌ها در سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی، بخشی از خانه نیز از حجم کاغذ هایی  که نام داروهای نایابی برآن‌ها نوشته می‌شد، پُر می‌شد .

دغدغه‌ی تهیه‌ی داروهای نایاب و گران قیمت در آن روزهای پرتلاطم، بیماران و همراهان مستاصل را به مراکز متفاوت درمانی دولتی یا خصوصی می‌کشاند. قحطی دارو فشاری به مراتب بیشتر از خود بیماری به بیماران و خانواده‌هایشان وارد می‌کرد ، تحریم‌های داروئی و اقتصادی ایران در دوره‌ای که هر یک روزش برای بیمار و خانواده اش به مثابه یک قرن می‌گذشت، جنگی خاموش و به دور از هیاهو و جنجال رسانه‌ای بود که بیماران و خانواده‌های آنان را مظلومانه قربانی دلالان تحریم‌ها کرده بود، مجموعه ی حاضر سعی دارد نه تنها زندگی این بیماران و دردها و رنج های نهانشان را به تصویر بکشد ، بلکه معضلات اجتماعی‌ که تنها یکی از جنگ‌های خاموش جامعه‌ی ما در ده سال گذشته است.

تعداد آثار نمایشگاه : 25 عدد قاب ، 11 عدد قاب 100*66 و 23 عدد قاب 50*70 و یک سایز 180*120 است

محمد مهدی رحیمیان ، فرهاد سلیمانی ، محمدنوروزی ، ساسان پناهی ، سعید کیائی و محمد حسین ایروانی در این مجموعه مهدی حسینی را یاری کرده‌اند.

زمان : 13/2/1396 لغایت 20/2/1396 ساعت 16 الی 20

آدرس خانه عکاسان ایران: خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، خانه عکاسان ایران، گالری یک