طناز امین برگزیده‌ی Peaches & Cream 2014
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۷/۱۶

طناز امین برگزیده‌ی Peaches & Cream 2014

جایزه عکاسی Peaches & Cream 2014 انگلستان، برندگان اصلی خود را اعلام کرد. طناز امین ، موفق به کسب جایزه اصلی این مسابقه شامل جایزه نقدی ۱۰۰۰ پوندی شد. الکس مری دیگر شرکت‌کننده این مسابقه جایزه ویژه دانش آموختگان را دریافت کرد. همچنین رویا عبدالملکی دیگر عکاس ایرانی به جمع ۱۳ نفره عکاسان برتر این جایزه راه یافت .

Peaches & Cream مسابقه بین المللی است که با رویکرد آزاد به عکاسی معاصر برگزار می شود و تنها به مجموعه عکس اختصاص دارد . جایزه Peaches & Cream از سال 2011 به صورت سالانه توسط آژانس Millennium Images برگزار می شود . این آژانس که به فروش حق نشر آثار عکاسی معاصر جهان می پردازد تا کنون با بسیاری از ناشران پیشرو کتاب در دنیا همچون Penguin ، Random House و همچنین نشریاتی چون گاردین ، تلگراف ، تایمز ، نیویورکر و ... همکاری کرده است .

امسال آثار عکاسان ایرانی توسط گروه هنری تصویر و تصور برای مسابقه ارسال شده بود که در نهایت گروه چهار نفره داوری ، مجموعه «خاطرات پراکنده» از طناز امین را به عنوان برنده جایزه اصلی اعلام کرد و ضمن اهدای جایزه نقدی ، قراردادی 3 ساله برای خرید حق نشر عکس ها با وی منعقد خواهد شد .

طناز امین متولد 1365 و دانش آموخته رشته ارتباط تصویری است . او در این مجموعه به کاوش در توانایی عکاسی در نگهداری خاطرات ، میراث فرهنگی و نوستالژی می پردازد . عکس های اولیه از آلبوم خانوادگی هنرمند انتخاب شده اند که زندگی روزمره در ایران قدیم را نمایش می دهند . لازم به ذکر است رویا عبدالملکی نیز با مجموعه «رویا کابوسی ست تمسخر انگیز» موفق به راهیابی به نمایشگاه نهایی شد . همچنین جایزه ۲۵۰ پوندی این مسابقه که به فارغ التحصیلان رشته عکاسی در 2 سال اخیراختصاص می یابد به Alix Marie عکاس فرانسوی رسید.

 

رویا ابدالملکی
رویا عبدالملکی

 

مجموعه های منتخب از تاریخ 9 مهر تا 1 آبان 1393 در گالری Dreamspace لندن به نمایش در خواهند آمد .

منتخبی از 13 مجموعه راه یافته به نمایشگاه را از طریق این لینک مشاهده کنید.

عکس کاور: طناز امین