مایکل اشمیت برگزیده Prix Pictet
امیر کردونی خبر ۱۳۹۳/۰۳/۰۱

مایکل اشمیت برگزیده Prix Pictet

شب گذشته، مایکل اشمیت برای مجموعه اش به نام «مواد غذایی» (Lebensmittel) ، که در آن به تولید صنعتی غذا در جهان می پردازد، با اعلام کوفی عنان، در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن، به عنوان برنده امسال Prix Pictet و جایزه ۱۰۰ هزار فرانکی ( نزدیک به ۱۱۲ هزار دلار) آن انتخاب شد.

این عکاس آلمانی در این دوره که با موضوع مصرف برگزار شد توانست رقبای سرسخت و نامداری مثل آدام بارتوس، رینکه دایکسترا، بوریس میخایلوف، لاری سایمونز و الن سکولا که بیشتر او را به خاطر نوشته هایش در حوزه عکاسی می شناسیم را از پیش بردارد.  انجام این مجموعه برای مایکل اشمیت۶۹ ساله ، ۷ سال زمان برده است. او به چندین کشور جهان سفر کرده است تا از مزارع کارخانه ها، سلاخ خانه ها صنعتی و سوپرمارکت ها و غیره عکاسی کند. اشمیت خود را «عکاس کوره راه» می خواند. عکاسی که سر به کوره راهی می گذارد و مجبور می‌شود دوباره راه برگشت را پیدا کند. او همچنین می گوید «باختن و اشتباه کردن عنصری جدا نشدنی از کار من است». 

Prix Pictet  که رئیس افتخاری آن در حال حاضر کوفی عنان است، از سال ۲۰۰۸ کار خود را آغاز کرده است و در حال حاضر یکی از معتبرترین جوایز عکاسی جهان به شمار می رود که هر سال به پروژه عکاسی که به بهترین شکل مسائل اجتماعی و زیست محیطی را مطرح می‌کند اهدا می شود. Prix Pictet توسط بانک خصوصی ژنو سوئیس تامین مالی می‌شود. کتاب «مواد غذایی» مایکل اشمیت را به طور کامل می‌توانید در ویدئویی که در ادامه آمده است مشاهده کنید.