نمایشگاه ترانه همامی با عنوان «تالار آینه‌ها»
عکسخانه خبر ۱۳۹۵/۰۲/۲۱

نمایشگاه ترانه همامی با عنوان «تالار آینه‌ها»

بیست و پنجم اردیبهشت، نمایشگاه چیدمان ترانه همامی با عنوان «تالار آینه‌ها» در گالری Ag گشایش می‌یابد.

گالری Ag «تالار آینه ها»، اثر چیدمان هنرمند ایرانی-آمریکایی ساکن سانفرانسیسکو، ترانه همامی را به نمایش می گذارد.​ این چیدمان چندبعدی، الهام گرفته از تالار آینه، سالن اجتماعات سنتی در ساختمان‌های تاریخی ایران است. همامی، تصاویر قدیمی آلبوم خانوادگی، آمیخته با الگوها و طرح‌های ایرانی، اسلامی و همچنین متون برگرفته از نامه‌های شخصی را به کار برده و آن‌ها را روی آینه چاپ کرده است. این تصاویر و کلمات، نمایان‌گر آمیزه‌ای فرا نسلی و فرا فرهنگی از مدارک شخصی، عکس‌های خانوادگی و روایات ایرانیانی است که به کالیفرنیای شمالی مهاجرت کردند، افرادی که جابه‌جایی را تجربه کرده‌اند و خود را با شهر سانفرانسیسکو وفق داده‌اند.

روند تکامل این نمایشگاه حاصل چندین سال کار اجتماعی است که هنوز ادامه دارد. همامی طی چندین دوره کارگاه آموزشی و با همکاری بسیاری از سازمان‌ها و نویسندگان محلی ایرانی-آمریکایی از جمله پرسیس کریم، شهرنوش پارسی‌پور و زری طاهری، در جستجوی مسائلی همچون فقدان، حفاظت، جابه جایی و تعلق در تجربه تاریخی ایرانیان مهاجر است.

این چیدمان در ششمین دوسالانه شارجه در بهار ۱۳۸۲ در واکنش به بمباران بغداد که آغازگر جنگ در عراق بود و جابه جایی میلیون ها نفر را به دنبال داشت، به نمایش گذاشته شد.

ترانه هِمامی هنرمند ایرانی-آمریکایی ساکن سانفرانسیسکو، دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته نقاشی از دانشگاه هنر کالیفرنیا در آمریکا است. وی تاکنون در نمایشگاه های متعدد گروهی و انفرادی در کشورهای مختلف همچون پروژه رُز عیسی در لندن، بنیاد هنری شارجه در دبی، مرکز هنری Yerba Buena در سانفرانسیسکو و بنیاد بغوسیان Villa Empain در بروکسل شرکت داشته است.آثار وی در موزه های معتبر دنیا از جمله موزه ویکتوریا و آلبرت لندن و موزه بریتانیا نگه داری می شود. «تالار آینه ها» عنوان نمایشگاه انفرادی این هنرمند در گالری Ag است.

زمان: ۲۵ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

ساعت بازدید: ۲۰:۰۰ - ۱۲:۰۰ /  پنج شنبه ها و جمعه ها: ۲۰:۰۰ – ۱۶:۰۰

آدرس گالری Ag: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان پسیان، شماره ۳

تلفن: ۱۷۴۸ ۲۶۸۵ ۰۲۱