نمایشگاه «گذر زمان در حافظیه»
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۰۷/۲۰

نمایشگاه «گذر زمان در حافظیه»

به مناسبت یاد روز حافظ نمایشگاهی در دو بخش اسناد موجود در زمینه‌ی ثبت تاریخ بنا و عکس‌های ساخت و بازسازی بنای حاظیه و دیگر اسناد مکاتبات در طول زمان‌های مختلف در مورد آرامگاه حافظ از طرف «مجموعه فرهنگ» گشایش یافته است.
  • این آثار‌، شامل مجموعه‌ای است از داشته‌های آرشیو مرکزی سازمان اسناد و کتابخانه ملی و اسنادی که اشخاص علاقه‌مند از مجموعه‌ای شخصی خود در اختیار مجموعه فرهنگ قرارداده‌اند.

مجموعه فرهنگ از کلیه دوستان و علاقمندان درخواست همکاری در این موارد و برنامه ای دیگر دارد.

کلیه کسانی که اطلاعات بیشتری در زمینه تصاویر موجود در نمایشگاه و یا آثار و ابنیه دیگر دارند اعم از«زمان ، مکان ، عکاس و اسناد و عکس های مشابه» می‌توانند اطلاعات و عکس یا سند خود را به عنوان «امانت» در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس قرار داده تا به نام خودشان با (رعایت کلیه حقوق معنوی) جهت تکمیل آرشیو برگزاری نمایشگاه های کام‌لتر اقدام گردد.

  • این نمایشگاه شامل 47 صفحه از نسخ خطی قدیمی موزه ملک تهران و 36 عکس قدیمی از ساخت و مرمت بنای بنای آرامگاه حافظ 21 نسخه سند اداری و مکاتبات مربوطه و 8 عکس از عکاسان معاصر بصورت رنگی در قطع 50*75 سانتیمتر در ۲ نگارخانه مجموعه فرهنگ (تاروپود) و سالن نمایش سینما فرهنگ از تاریخ 20 تا 30 مهرماه 1394 به نمایش در آمده است. گفتنی‌ست تعدادی از عکسهای قدیمی عرضه گردیده از مجموعه خصوصی دوست‌داران فرهنگ است.

زمان: ۲۰ تا ۳۰ مهرماه ۱۳۹۴

آدرس: شیراز،‌ چهارراه حافظیه، ابتدای خیابان حافظ، مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس