لنز کوچکی که گوشی هوشمند شما را به میکروسکوپ تبدیل می‌کند
محسن آزاده خبر ۱۳۹۳/۰۱/۱۷

لنز کوچکی که گوشی هوشمند شما را به میکروسکوپ تبدیل می‌کند

این لنز که ۶ میلی‌متر قطر دارد با هر گوشی‌ای که حداقل ۵مگاپیکسل رزلوشن داشته باشد سازگار خواهد بود.

امروزه تعداد بسیار زیادی لنز برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ساخته می‌شود. از فیش‌آي گرفته تا تله‌فتو و ماکرو دست خریدار برای انتخاب لنز باز است. شما می‌توانید حتی ماژول‌های آماده‌ی دوربین را برای یک گوشی تهیه کنید. در این میان البته لنز خش‌ناپذیری که کانسپت آن در Kickstarter معرفی شده نمونه‌ی متمایزی است. این لنز با اتصال به لنز گوشی‌ها آن‌ها را به میکروسکوپی با قدرت بزرگنمایی ۱۵۰ برابر تبدیل می‌کند.

لنز خاصیت چسبندگی دارد و به راحتی روی لنز گوشی می‌چسبد. بعد از آن با اشاره‌ی انگشت فکوس می‌کند و به راحتی هم از روی گوشی جدا می‌شود.

این لنز که ۶ میلی‌متر قطر دارد با هر گوشی‌ای که حداقل ۵مگاپیکسل رزلوشن داشته باشد سازگار خواهد بود. نسخة کنونی آن ۲ میکرون رزلوشن دارد و در نسخة پایانی قرار است ۱.۵ تا ۱.۶ رزلوشن داشته باشد.

برای علاقه‌مندان به این محصول هم‌اکنون امکان پیش سفارش آن به قیمت ۲۹ دلار در وبسایت این محصول وجود دارد. با توجه به قیمت بسیار مناسب این لنز در مقایسه با میکروسکوپ‌های مشابه آن، به نظر می‌رسد این وسیله ابزار مناسبی برای مدرسه‌ها و دانش‌آموزان است. همچنین در محل‌هایی که امکان استفاده از میکروسکوپ وجود ندارد این وسیله بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد. با کلیک بر روی این لینک در صفحه مخصوص این لنز در کیک استارتر می‌توانید ویدئوی کاکرد این لنز را نشان می‌دهد.

گفتنی‌ست که کیک استارتر وب‌سایتی برای درخواست حمایت از طرف افراد برای انجام پروژه‌هایشان است. در این وب‌سایت افراد ایده‌های خود را مطرح می‌کنند و با ساخت ویدئویی تلاش می‌کنند تا بتوانند حمایت مالی بازدیدکنندگان را برای عملی‌شدن آن ایده جلب کنند.

منبع: +