معرفی وب‌سایت: فتو مَتِرز
امیر کردونی مقاله ۱۳۹۲/۰۹/۱۶

معرفی وب‌سایت: فتو مَتِرز

وب سایت Photomatters یک منبع آموزشی کاملا کاربردی است درباره متغییر های تکنیکی و موضوعی که یک عکاس ممکن است با آن روبرو شود.

این سایت در هر کدام از مدخل‌هایش که به یک انتخاب عکاسانه مربوط می شود ما را به شکلی ساده، جذاب و مقایسه ایی در برابر انواع تغییراتی که می توانیم در عکس اتخاذ کنیم، قرار می دهد. علاوه بر این توضیح می دهد که چگونه هر کدام از این تغییرات به وجود می آیند و چه تاثیری ایجاد می کنند. نحوه استفاده از سایت هم بسیار آسان است. برای مثال اگر بر روی Where & How  از لیست سمت چپ و سپس Background Color  کلیک کنید، دو عکس بزرگ برای دیدن متغییرهای انتخاب شده که در اینجا رنگ فون پشت سر مدل است، هشت عکس کوچک در پایین آن برای دیدن یکجای همه متغییرها و در زیر آنها دو اسلایدر می بینیم که به وسیله آنها می توانیم در بین عکس ها حرکت کنیم. نکته قابل توجه این ویژگی، قابلیت مقایسه همزمان تاثیر رنگ فون های مختلف است.

 این وب سایت شامل بخش های چه چیزی، کجا و چگونه، لنز، نور، فلاش ها کوچک، نوردهی و زمان، دیافراگم و نور و کامپیوتر است که هر کدام دارای مجموعه های گوناگونی هستند.

جان سَک/س، مدیر این سایت که خود یک طراح وب حرفه ای است می گوید: من عکاسی تدریس می‌کردم و آرزو داشتم چنین وبسایتی وجود داشت. پس خودم دست به کار شدم و آن را راه اندازی کردم.

او همچنین در گفتگویی که از طریق ایمیل داشتم، گفت: «هدفش از به وجود آوردن Photomatters به وجود آوردن وبسایتی جدی برای آموزش عکاسی بوده و در آینده سایتش را گسترش خواهد داد.» وی همچنین اضافه کرد بسیار علاقه دارد زبان‌های دیگری از جمله فارسی را به سایت خود اضافه کند.