تکذیب ادعای میراث فرهنگی از سوی دو عکاس و حضرتی‌ها
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۵/۳۰

تکذیب ادعای میراث فرهنگی از سوی دو عکاس و حضرتی‌ها

در حالی‌که روز گذشته مدیرکل روابط‌‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور اعلام کرده بود «محمد حضرتی‌ها» رئیس سازمان میراث فرهنگی قزوین از شکایت خود علیه خلیل امامی و عباس علیپور صرف‌نظر کرده این گفته‌ها از سوی این افراد تکذیب شده است.

«عباس علی‌پور» و «خلیل امامی» دو عکاسی که با شکایت مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین درپی انتشار مطالبی درباره‌ی کتاب او، به تحمل 75 ضربه شلاق متهم شده‌اند، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تأکید کردند که در جریان برگزاری دادگاه و پس از اعلام حکم، مدیرکل میراث فرهنگی قزوین شکایت خود را پس نگرفته و تا کنون نیز هیچ ابلاغی از سوی دادگاه به این دو نفر مبنی بر پس گرفته شدن شکایت داده نشده است.

از طرفی دیگر در گفتگویی که محمد حضرتی‌ها با ایسنا داشته گفته است:«من در دادگاه هم اعلام کردم؛ کسی را که محکوم به اعدام است می‌بخشند، آن فرد مجرم در دادگاه می‌گوید، اشتباه کردم، در شرایط اضطراری بودم، این کار را کردم، قصدم آدم‌کشی نبود.

اگر اصرار به ادامه‌ی روش‌های تخریبی باشد، به‌خاطر دفاع از حقوق دیگران، با این موضوع موافق نیستم و طبیعتا نیز پس نمی‌گیرم شکایتم را، اما اگر همین‌قدر باشد، بگویند ما اشتباه کردیم‌، متنبه شدیم و این روش، روشی اخلاقی نبوده ... قطعا من می‌بخشم.

این حرف را قبل از شکایت گفتم، نپذیرفتند در دادگاه بعد از اعلام حکم گفتم، نپذیرفتند. قاضی پرونده به آن‌ها گفت که این حکم دادگاه بدوی و قابل تجدید نظر است. شما این را رسانه‌یی نکنید‌، آوردند این جنجال را درست کردند، معلوم است چیزهای دیگری در کار است.»

خلیل امامی در رابطه با اینکه رئیس سازمان میراث فرهنگی قزوین اعلام داشته که در صورت معذرت‌خواهی این افراد از شکایت خود صرف‌نظر خواهد کرد به ایسنا گفته است:««اگر معذرت‌خواهی کنید شکایتم را پس می‌گیرم» تأکید کرد: به هیچ عنوان، این سخنان توسط او مطرح نشد. در روز دادگاه حتی یک کلمه حرف نیز بین ما و مدیرکل میراث فرهنگی قزوین و حتی وکیل او، رد و بدل نشد. حتی پس از برگزاری دادگاه اظهار کردند که قبل از دادگاه، وکیل آقای حضرتی‌ها پیش ما آمده و ما به او گفته‌ایم، هر کاری که دوست دارید انجام دهید؛ این مطلب نیز کذب محض است، ما وکیل آقای حضرتی‌ها را فقط در روز دادگاه دیدیم». وی در ادامه افزود: «من از مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری قزوین شکایت کرده‌ام، چون او مطلب بسیار توهین‌آمیزی را با نام مستعار در جای دیگری منتشر کرده و من به‌خاطر آن مطلب، شکایت کردم.»

خلیل امامی در گفتگو با عکسخانه درخصوص این‌که آیا برای اجرایی‌نشدن حکم حاضر به عذرخواهی‌ از محمد حضرتی‌ها است یا خیر گفت:«بابت چه چیزی باید عذرخواهی کنیم؟ از آن‌جایی که اعتقاد داریم که توهینی صورت نگرفته عذرخواهی نخواهیم کرد.»

در این میان نکته‌ای که به نظر می‌رسد طرفین پرونده بر سر آن توافق دارند تکذیب ادعای امین عارف‌نیا، مدیرکل روابط‌‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور است که روز سه‌شنبه به شرق اعلام کرد :«آقای حضرتی‌ها به حرمت اهالی رسانه و به‌منظور پاسداشت اصحاب فرهنگ و هنر از شکایت خود صرفنظر و اعلام رضایت کرده است.»

مطالب مرتبط:

حکم شلاق برای دو عکاس در قزوین

شرق: روابط‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی خبر داد اعلام رضایت شاکی از ۲ عکاس

ایسنا: مدیر میراث قزوین در انتظار متنبه شدن عکاسان شکایت جنجالی پس‌گرفته نشده+حکم دادگاه

ایسنا: دو عکاس قزوینی: ابلاغی از دادگاه مبنی بر پس‌گرفتن شکایت نگرفته‌ایم