اعلام رضایت شاکی از دو عکاس قزوینی
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۵/۲۸

اعلام رضایت شاکی از دو عکاس قزوینی

سحر اخوان در یادداشتی که در روزنامه شرق منتشر کرده گزارش داده :«به ه‌دنبال انتشار خبر محکومیت دو عکاس قزوینی به ۷۵ ضربه شلاق، مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری این استان به‌عنوان شاکی پرونده شکایت خود را از این دو عکاس پس گرفت.»

​مطلب مرتبط:

عدم درج اخبار روابط‌عمومی انجمن عکاسان ایران در وب‌سایت عکسخانه

پیش از این گزارش شده بود که خلیل امامی و عباس علیپور دو عکاسی که در قزوین فعالیت می‌کنند به دلیل شکایت رئیس سازمان میراث فرهنگی قزوین و مشاور فرهنگی استاندار مجموعا به ۷۵ ضربه شلاق محکوم شده بودند.  دلیل شکایت انتشار یادداشتی است که این دو درباره یکی از کتاب های مشاور فرهنگی استاندار نوشته بودند. در این یادداشت انتقادهایی در زمینه کیفیت کتاب چاپ‌شده صورت گرفته بود.

در مطلب روزنامه شرق آمده است:

روز گذشته امین عارف‌نیا، مدیرکل روابط‌‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از رضایت محمدعلی حضرتی‌ها از دو عکاس نامبرده خبر داد. عارف‌نیا در این‌باره به «شرق» گفت: «آقای حضرتی‌ها به حرمت اهالی رسانه و به‌منظور پاسداشت اصحاب فرهنگ و هنر از شکایت خود صرفنظر و اعلام رضایت کرده است.»

همچنین مسعود زنده‌روح کرمانی رئیس انجمن عکاسان ایران به شرق گفته است:  «برای عکاسان و اهالی هنر این پرسش به وجود آمده که آیا در قانون قضا چنانچه کسی نقدی نوشت باید شلاق بخورد؟»

طی روزهای گذشته خبر شکایت این مسئول فرهنگی از دو عکاس و حکم شلاق برای این دو عکاس بازتاب فراوانی در رسانه‌های فارسی و انگلیسی داشته است. (خبر در وبلاگ پربیننده پتاپیکسل + خبر در سایت گاردین) و به نظر می‌رسد همین نکته کمک کرده محمدعلی حضرتی‌ها رضایت خود را از دو عکاس محکوم به شلاق اعلام کند. جایگاهی که قانون برای شاکی پرونده درنظر گرفته تا "به حرمت اهالی رسانه و به‌منظور پاسداشت اصحاب فرهنگ و هنر" از شکایت خود صرفنظر کند. (و یا نکند.)

مطلب مرتبط:

حکم شلاق برای دو عکاس در قزوین

شرق: روابط‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی خبر داد اعلام رضایت شاکی از 2 عکاس