نمایشگاه گروهی «عکستاگرام» در گالری مهروا
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۱۲/۱۲

نمایشگاه گروهی «عکستاگرام» در گالری مهروا

نمایشگاه گروهی عکس «عکستاگرام» از روز جمعه ۱۶ اسفند در گالری مهروا برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه مشتمل بر ۴۰ اثر در قطع مربع ۲۰ در ۲۰ سانتی‌متر، رنگی و سیاه و سفید،  از شش عکاس است که کلیه عکس‌ها توسط موبایل ثبت شده‌اند. 

گردآورنده آثار این نمایشگاه روزبه روزبهانی است و هنرمندان حاضر در این نمایشگاه عبارتند از: مونا بزرگی ، حمیدجانی پور ، آرش حمیدی ، روزبه روزبهانی ، علیرضا صوت اکبر ، محمودرضا نوربخش.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «در برابر هیاهوی دوربین‌های چندین‌مگا‌پیکسلی که بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند، موبایل‌ها با لنزهای کوچک و عمق میدان‌های عادی مثل رجعتی به اصالت تصویر هستند؛ ابزارهایی که نگاه تو را در "لحظه" ثبت می‌کنند.هرچند نمي‌توان نقش دوربين را به عنوان ابزاري پرتوان ناديده گرفت و هميشه ابزار بر تكنيك تاثيرگذار بوده است، اما در نهایت نقش نگاه و تفكرِ قرارگيرنده‌ی پشت هر ابزاري، تعیين كننده‌ي ذات اثر خلق شده است. 

وقتی در مسیری ثابت راه می‌روی، همین امکان گرفتنِ آنیِ تصویر، ذهنت را درگیر می‌کند و باعث بهتر و بیشتر دیدن می‌شود .قطعیت از بین می‌رود و جای‌جایِ روزمره‌ات را تبدیل به قاب می‌کند . قاب قدیمی مربع مثل اولین دوربین‌ها و اولین ثبت‌ها، میل کشف را تشدید می‌کند. فارغ از حس و حال نوستالژيك قطع مربع دوربين‌هاي پولارويد و قطع ۱۲۰، همراه بودن هميشه‌گي گوشي‌هاي همراه و استفاده از اينستاگرام لذتي‌ست پنهان نكردني. اینستاگرام و امکان دیدن و دیده‌شدن، تحریکت می‌کند به عکاسی، به بازیِ قاب بستن از روزمرگی. این مجموعه برایندی است از نگاه شش عکاس به جهان پیرامونشان؛ جهانی که از نگاه آنها، روزها و رخدادهای عادی، شکل گرفته است .عکستاگرام نمایی کوچک است از دنیای بزرگ و مصوری که روزانه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان لحظاتشان را در آن با اشتیاق ثبت می‌کنند.»

زمان برگزاری نمایشگاه: ۱۶ اسفند – ۲۳ اسفند ۱۳۹۲  / ساعت ۱۷ – ۲۱

آدرس گالری مهروا: تهران – کریم خان نزد – شهید عضدی ( آبان جنوبی ) – شماره ۳۸