نمايشگاه گروهی و رونمايی کتاب «کهريزک؛ پنجره رو به حيات»
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۰۶/۱۶

نمايشگاه گروهی و رونمايی کتاب «کهريزک؛ پنجره رو به حيات»

نمايشگاه گروهی عکس و رونمايی کتاب «کهريزک؛ پنجره رو به حيات» به انتخاب مهدی وثوق نیا و به سفارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک در گالری راه ابریشم (شعبه پارک لاله) برگزار می‌شود.

​کتاب «کهريزک؛ پنجره رو به حيات» به‌صورت رنگي در 212 صفحه در قطع رحلی بر روی کاغذ گلاسه در تيراژ 1500 عدد در اواخر تابستان سال جاري توسط «روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک» منتشر شده است.

در اين کتاب 182 عکس رنگي و سياه و سفيد حاصل روايت هاي مجزاء عکاسان از این موسسه خيريه است. در ميان عکاسان اين کتاب يک عکاس از اهالي کهريزک نيز دیده می شود.

اسامی عکاسان: ساناز الوندی - ارسلان امانتی - مهرداد امينی - مجتبی پناهی - حامد جابرها - مجيد جهانبخش - زيبا خدايی - عرفان دادخواه - مهری رحيم‌زاده - مهدی رضاسلطانی - علي رنجبران - روزبه روزبهانی - پدرام سالمی - حامد سوداچی - آيين شاهرودی - نازنين طباطبايی يزدی - مسعود علی پوريان - فرزانه قديانلو - هادی قيدی - سياوش گراوند - ميثم محفوظ - سحر مختاری - مهدی مرادپور - منصوره معتمدی - نغمه مقصودلو - فرهاد منطق - روشن نوروزی

در بخشی از یادداشت این کتاب به قلم گردآورنده «مهدی وثوق نیا» آمده است: 

«حجم زيادي از مجموعه عکسهاي سالهاي اخير واکنش عکاسان به سهم انسان در تغييراتي است که در شکل و شيوه‌ی زندگي آنها به وجود آمده است. آن پنجره‌ی باز رو به اميد برگرفته از پيشرفت تکنولوژی، حال جای خود را به اتاق سرد بی‌روزن داده است. آن نگاه مدرن، بدل به نگاه تجربه گرای کهنه شده و از اينجاست که شکل پرداخت به موضوع عکاسانه به دوره‌ی گذشته سوق پيدا ميکند. همان گذشته‌ای که نخستين هنرمندان عکاس آن را زندگي کرده بودند. شيوه‌ای که به‌نوعی مي‌خواست بگويد من اينجا با شرايط حال اين گونه‌ام.

رابطه‌ی انسان با هم‌نوع خويش و سپس با محيط در دوره‌ای خاص از زندگي – که آن را سالمندی می‌ناميم – دغدغه‌ی عکاسان اين پروژه است. تبعات و خصيصه‌های اين دوران که گاهي از آن به‌عنوان درونگرايي و دوری‌گزينی نام می‌بريم در رفتار و سلوک سالمندان به تصوير کشيده شده است.»

زمان: 20 تا 23 شهريور ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰

آدرس گالری راه ابریشم: تهران، بلوار کشاورز، بين خيابان وصال شيرازي و خيابان قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک 210

تلفن: 88977148