«زندگی دوگانه»
سمن صارمی عکاس ۱۳۹۳/۰۴/۲۵

«زندگی دوگانه»

کلی کانل شهرت خود را مدیون آثاری است که با سلف پرتر‌ های سیندی شرمن مقایسه می‌شوند. معروف‌ترین اثر او، مجموعه‌ی بحث برانگیز «زندگی دوگانه»، عکس هایی را شامل می‌شود که با مونتاژ دیجیتال به وجود آمده‌اند.

  • ده عکاس ژاپنی که باید شناخت
    ارت اسپیس عکاس ۱۳۹۳/۰۲/۱۵

    ده عکاس ژاپنی که باید شناخت

    از وقتی جان سارکوفسکی (تاریخ‌نگار نام‌دار عکاسی) در سال ۱۹۷۴ در موزه‌ی هنر مدرن ، عکاس ژاپنی جدیدی را به مخاطبان غربی معرفی کرد، منتقدان، آثار این گروه از هنرمندان را -از شومی توماتسو و کن دومون گرفته تا نوبویوشی اراکی و دایدو موریاما- به این دلیل که به گونه‌ای استثنائی از همتایان غربیشان متمایز بودند مورد ستایش قرار دادند.

  • تارین سیمون و نگاهی به مجموعه بی‌گناهان
    تارین سیمون عکاس ۱۳۹۲/۱۱/۱۹

    تارین سیمون و نگاهی به مجموعه بی‌گناهان

    سیمون در این مجموعه عکس‌ها که بعدها در قالب یک کتاب چاپ شد، افرادی را به نمایش می گذارد که به اشتباه محکوم و در نهایت با مدرک آزمایش دی‌ان‌ای تبرئه شده‌اند.

  • ساناز مزینانی: ایرانِ بازدید‌شده
    دیده عکاس ۱۳۹۲/۱۰/۱۷

    ساناز مزینانی: ایرانِ بازدید‌شده

    ​توضیحات عکسخانه: این مطلب پیش از این در نشریه آن‌لاین دیده انتشار یافته و بازنشر آن به منظور آشنایی بیشتر با ساناز مزینایی و کارهای او است. سایت عکسخانه گفتگوی زنده‌ای را بیست و هشتم دی‌ماه با حضور ساناز مزینانی، محمدرضا میرزایی و سیامک حاجی‌محمد، پیرامون کارهای مزینانی برگزار می‌کند و شرکت کلیه‌ علاقه‌مندان در این نشست اینترنتی آزاد است.

  • سال لایتر: عکاسی که جعبه رنگ نیویورک را به تصویر کشید
    مارگالیت فاکس عکاس ۱۳۹۲/۰۹/۱۲

    سال لایتر: عکاسی که جعبه رنگ نیویورک را به تصویر کشید

    آقای لایتر به عنوان یکی از اولین عکاسانی که به صورت حرفه‌ای عکاسی رنگی از شهر نیویورک را آغاز کرد، سه‌شنبه هفته گذشته در سن ۸۹ سالگی درگذشت. مردی که با وجود اینکه بخش اعظم آثارش برای عموم مردم ناشناخته مانده‌است، یکی از پیشروان عکاسی هنری دوران خود بود.

  • جسیکا دیموک: طبقه نهم (۲۰۰۷)
    داگ ریکارد عکاس ۱۳۹۲/۰۸/۲۷

    جسیکا دیموک: طبقه نهم (۲۰۰۷)

    نقش ما وقتی که یکی از هم نوعانمان درد می‌کشد چیست؟ تعهد ما در مواجهه با دیگران چیست؟ در مورد هنر چطور؟ هنر چه می‌کند؟ چه کاری باید بکند؟ چه زمانی روزنامه‌نگاری و ژورنالیسم به هنر بدل شد وقرار شد که با نام هنر به مستند سازی از چنین صحنه‌های برویم؟ شما چطور؟ آن مخاطبانی که در هنگام تماشای درد احساس هیجان می‌کنند چطور؟ آیا شما باید جوری این عکس ها را نگاه کنید که انگار هیچ وقت قرار نیست کاری بکنید؟ آیا لازم است واکنش شما در واقع همان کاری باشد که ما به آن می‌گوییم «نگاه کردن»؟

  • وی‌وین ساسن عکاس مد: نگاهی متفاوت
    شان او هاگان عکاس ۱۳۹۲/۰۸/۱۱

    وی‌وین ساسن عکاس مد: نگاهی متفاوت

    زندگی دوران کودکی در افریقا به وی‌وین ساسن (Viviane Sassen) به عنوان یک عکاس مد نگاهی اصیل و جسور داده‌است. شان او هاگان از روزنامه گاردین پیش از نمایشگاه بزرگش در آمستردام با او مصاحبه کرده‌است.