نمایشگاه «چشم‌هایی که نمی‌بندم» در گالری آرتین
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۰۲/۳۰

نمایشگاه «چشم‌هایی که نمی‌بندم» در گالری آرتین

جمعه اول خرداد نمایشگاه گروهی «چشم‌هایی که نمی‌بندم» در گالری آرتین مشهد گشایش می‌یابد.

موسسه سروش خراسان رضوی در تابستان سال گذشته اقدام به برگزاری دوره آموزش مقدماتی عکاسی دیجیتال توسط کیارنگ علایی کرد. هنرجویان این دوره پس از گذراندن مباحث کلاسی به تجربه عکاسی مستند و عکاسی ایده‌مند تحت نظر مدرس دوره مشغول شدند. پروژه‌های عکاسی با هدف و دیدگاهی مشخص، تعیین شد و هنرجویان در قالب این پروژه‌ها به فعالیتی چند ماهه پرداختند. حاصل این کار گروهی، نمایشگاهی است با عنوان «چشم‌هایی که نمی‌بندم» که جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ در گالری آرتین مشهد افتتاح می‌شود.

کیارنگ علایی مدرس این دوره درباره نمایشگاه به سایت عکسخانه گفت: «اینکه در این کلاس‌ها چه باید گفت، چه مباحثی در اولویت هستند و کدام فصول درسی آموزش سنتی عکاسی را باید با نکات جدید جایگزین کرد یک سوی قضیه است و سوی دیگر آن: پلان و هدف نهایی این دوره‌ها است. قطعا در یک دوره آموزش مقدماتی عکاسی، هنرجو با کلیات فنی آشنا می‌شود و به اندازه یک پا در آب دریا زدن به تجربه این حوزه وسیع می‌پردازد. اما پس از آنچه؟ پیدا کردن رویه‌ای مناسب که درآن شوق و شور تجربه عکاسی ادامه پیدا کند و به تکوین دانسته‌های مقدماتی هنرجو بپردازد هدف مهم تری است. آنجا هنرجو می‌تواند ذهنیت خود را بیازماید که تا چه میزان می‌تواند ایده‌هایش را به تصویر تبدیل کند؟»

عکاسان این نمایشگاه عبارتند از: علی اسماعیلی مقدم، صادق اشرف‌زاده، غزاله اصفهانی‌زاده، مهرزاد پاکدامن، محمدعلی خاکسار، بهداد رحیمی، محسن شریف خیابانی، نفیسه صادقی، فاطمه فاضل، شقایق مرادیان‌نژاد، سارا نیکبختی، مهجبین نیک پیام و ونوس هدایتی.

آثار این نمایشگاه در یک جلسه عمومی توسط دکتر نعما محمدیان روشن، مهدی رضوی و مدرس دوره انتخاب شده‌اند و عکاسان در رد یا پذیرش آثارشان به گفتگو با داوران پرداخته‌اند تا هنرجویان با شکل و کیفیت انتخاب اثر نیز آشنایی اولیه‌ای پیدا کنند.

در این نمایشگاه ۳۹ اثر در اندازه‌های ۷۰-۵۰ و ۷۰-۱۰۰ به روی دیوار می‌روند و کتاب نمایشگاه نیز در مراسم افتتاحیه به علاقه مندان عرضه خواهد شد.

طراح گرافیک نمایشگاه سعید مزینانی است.

این نمایشگاه عصر روز جمعه ۱ خرداد ۹۴ ساعت ۱۷ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و ادامه آن تا چهارشنبه ۶ خرداد ۹۴ هر روز در ساعات ۱۷ تا ۲۰ می‌باشد.

مکان: مشهد، احمدآباد، خیابان قائم ۸، شماره ۲/۵۸، گالری آرتین