«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ رائول کورالس: دهقان-سربازان
ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۶/۱۸

«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ رائول کورالس: دهقان-سربازان

رائول کورالس امروزه بیشتر به خاطر عکاسی تغزلی از انقلاب کوبا با مجموعه‌هایی مانند لا کاوالریا و رویا شناخته‌شده‌است. او در عین حال گزارش‌های تصویری مهمی هم از زندگی روزمره در کوبا منتشر کرده‌است.

۱۹۶۳

ابتدا در سال ۱۹۵۹ و برای دوران کوتاه مدت مجله رولوسین (Revolucién) و پس از آن برای مجله کوبا که انتشارش از سال ۱۹۶۱ آغاز شد و نمونه‌ای مشابه مجلات اوگونیاک و لایف بود کار کرد. در سال‌های اولیه مجله کوبا غنای صمیمی و خودمانی را در کنار گزارش‌هایی قابل پیش‌بینی‌تر و پروپاگناداهایی در مورد فیدل کاسترو و خدماتش و همچنین برای تحسین مناظر تماشایی کوبا منتشر می‌کرد.

در گزارش‌هایی مانند «El Hombre, su mochila, su fusil» کورالس وظایف سنگین‌تری چون پدیدآوردن شکل جدیدی از پیکرنگاری (iconography) مناسب برای کوبای پس از انقلاب را بر عهده گرفت. با بهره‌گرفتن از ایده‌ها و ارجاع‌هایی به انقلاب مکزیک که ۵۰ سال پیش رخ داده‌بود، تصویرهایش از دهقان-سربازهای کوبایی نمی‌توانست نگرش تحسین آمیر او را به سوژه‌ها پنهان کند، اما آنچنان آنها را رک و صریح تصویر کرده‌بود که به سختی مي‌شد عکس‌ها را به کلیشه‌های احساسی نسبت داد.

کورالس کار خود را از ۱۹۴۴ شروع کرد. او تا پیش از آنکه سال ۱۹۵۹ به عنوان عکاس رسمی فیدل کاسترو انتخاب شود به عنوان عکاس مجلات و روزنامه‌ها و مدت کوتاهی هم به عنوان عکاس تبلیغاتی کار کرده‌بود.

* رائول کولارس (Raul Corrales)؛ دهقان-سربازان (Farmer-Soldiers): کوبا (Cuba)

* «چیز‌ها آن‌گونه که هستند» - ورلدپرس‌فوتو

* ترجمه: شهاب شهسواری