«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ لری باروز: یانکی پاپا ۱۳
ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۷/۲۴

«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ لری باروز: یانکی پاپا ۱۳

سه عکاسی که مهمترین مقالات تصویری را درباره جنگ ویتنام تولید کردند - دان مک‌کالن، فیلیپ جونز گریفیث و لری باروز - همگی بریتانیایی بودند، اما تنها باروز (Larry Burrows) بود که برای مطبوعات آمریکایی کار می‌کرد.

۱۹۶۵

او کار خود را در شانزده سالگی به عنوان تکنسین در تاریکخانه‌ی لایف لندن آغاز کرد. و پیش از اینکه مشاورهای نظامی آمریکایی به خاک ویتنام برسد، در سال ۱۹۶۲ عکاس ارشد شد.

طبق گفته‌ی روزنامه‌نگار همکار باروز، دیوید هالبرستام: «ویتنام چیزی بود که او مدت‌ها انتظارش را می‌کشید… او در آنجا با هر دو عنصر انسانیت و به موازاتش خشونت و ظلم و ستم غرق شد، با این واقعیت که او خود را وقف کاری کرده بود که به راستی می‌خواست انجام دهد. این عکس‌های مطبوعات گسترده شد» او یک گزارشگر و داستان‌گو‌ و همچنین تصویرگر تمام و کمال بود.

به جای آنکه در راستای نقطه‌نظر سیاسی‌ها فعالیت کند، حامی سرباز تنها و قربانیان جنگ بود، او ایده‌آل لایف بود؛ در حالیکه داستان‌هایش پر از احساس و جزئیات جسورانه بودند، آن داستان‌ها به خودی خود درباره جنگ پرسشی را مطرح نمی‌کنند. باروز جان خود را در ویتنام در یک سانحه هلیکوپتر در سال ۱۹۷۱ از دست داد. (۱۶ آوریل ۱۹۶۵)

* لری باروز - یانکی پاپا ۱۳ - لایف

* «چیز‌ها آن‌گونه که هستند» - ورلدپرس‌فوتو