«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ جیمز کارالس: تظاهرات سلما مونت‌گومری
ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۸/۰۸

«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ جیمز کارالس: تظاهرات سلما مونت‌گومری

یک‌شنبه، ۷ مارس ۱۹۶۵ نقطه‌عطفی جنبش حقوق مدنی ایالت متحده آمریکا بود. هنگامیکه تلویزیون و روزنامه‌ها نزاعی خونین میان پلیس آلاباما -که مسلح به گرز، شلاق و گاز اشک‌آور بودند- را با ۶۰۰ نفر که اغلب از تظاهرات‌کنندگان حقوق مدنی سیاهان به رهبری مارتین لوترکینگ بودند، پوشش می‌دادند.

می ۱۹۶۷

یک‌شنبه، ۷ مارس ۱۹۶۵ نقطه‌عطفی جنبش حقوق مدنی ایالت متحده آمریکا بود. هنگامیکه تلویزیون و روزنامه‌ها نزاعی خونین میان پلیس آلاباما -که مسلح به گرز، شلاق و گاز اشک‌آور بودند- را با ۶۰۰ نفر که اغلب از تظاهرات‌کنندگان حقوق مدنی سیاهان به رهبری مارتین لوترکینگ بودند، پوشش می‌دادند.

به لطف دوربین‌ها، کمپین کینگ، که تا آن موقع به عنوان یک پدیده و مساله جنوب مطرح بود، حمایت‌هایی را سراسر آمریکا به خود توانست جلب کند. با خیز برداشتن جنبش، ۲۱ مارس، جمعیتی بالغ بر ۳۲۰۰ نفر سلما را ترک کرده و خواهان حق رای مساوی شدند، این جمعیت هنگامی‌که به مونت‌گومری رسید به ۲۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرد. جیمز کارالس و کریستوفر رن زمان پوشش این گزارش برای لوک، با مشکل همیشگی گزارشگران مجلات مواجه شدند، آنها نمی‌توانستند این گزارش اورژانسی را به عنوان خبر فوری کار کنند، چراکه سرعت پایین تولید مجله به این معنا بود که تا اواسط ماه می نشریه عرضه نخواهد شد.آنها برای روایت گزارش خود تصمیم گرفتند که بر روی حمایت رو به رشد جامعه White Clergy (ارتودوکس‌های سکولار) از کینگ تمرکز کنند، که بسیاری از آنها در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند. در میان ۱۰ عکسی که مجله منتشر کرد، یکی از آنها تبدیل به مشهورترین عکس کارالس شد، صف بی‌پایانی از تظاهرات‌کنندگان آرام که پرچم‌های آمریکا را در امتداد بزرگراه حمل می‌کنند -کنایه‌ای خوشبینانه نسبت به مبارزه برای عدالت اجتماعی-

* جیمز کارالس - تظاهرات سلما مونت‌گومری - لوک

* «چیز‌ها آن‌گونه که هستند» - ورلدپرس‌فوتو