«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ واکر اونز - زیبایی ابزار عادی
ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۴/۲۴

«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ واکر اونز - زیبایی ابزار عادی

واکر اونز سال ۱۹۴۵، اولین عکاس تمام وقت مجله فورچون بود، جایی که او تا اوایل دهه ۱۹۶۰ به کار در آن ادامه داد.

«چیز‌ها آن‌گونه که هستند» - ورلدپرس‌فوتو

ترجمه: شهاب شهسواری

واکر اونز - زیبایی ابزار عادی؛ فورچون

در طول ماموریت‌های کاری‌اش گزارش‌های تصویری تولید کرد که یادآور دوران کارش در «مرکز مدیریت امنیت مزارع» بود.  این گزارش‌های تصویری در مورد موضوعاتی مانند معادن زغال سنگ در ایالت کنتاکی یا چگونگی فروپاشی شهرهای کوچک آمریکا بود.

وی در سال ۱۹۴۸ با پست جدید در مجله با عنوان «دبیر سرویس ویژه عکس» شروع به جمع آوری یک مجموعه از عکس‌ها (نزدیک به ۳۰ عکس) کرد که به گفته خودش هدف آن «نگاهی طولانی‌مدت به اجسام بدون تلاش برای فریاد زدن درباره مشخصات آنها» بود. یکی از موفق‌ترین این مجموعه عکس‌ها «زیبایی‌های ابزار عادی» بود که در آن ۱۲ شی کاملا عادی با استفاده از تکنیکی که برای ثبت مجسمه‌های آفریقایی در موزه هنر مدرن، نیویورک، به کار برده‌بود، ثبت شده‌بودند.

برای اونز این ابزارها تجسم زیبایی بودند که هم مردانه است و هم احساسی. تصاویر ساده و توصیفی او این اجسام را به استعاره‌های درونی برای کار بشر تبدیل می‌کرد. او در متنی که برای این گزارش تصویری نوشته‌بود توضیح می‌دهد که از نظر او ابزارفروشی «نوعی موزه غیرعادی است برای مردمانی که به طراحی خوب و تمیز علاقمندند» و پر است از «ظرافت، خلوص و صداقت.» (جولای ۱۹۵۵)