بیل اپریج؛ ۲۰۱۳ | ۱۹۳۸
عکسخانه مقاله ۱۳۹۲/۰۷/۱۳

بیل اپریج؛ ۲۰۱۳ | ۱۹۳۸

بیل اپریج یکی از بزرگترین فتوژورنالیست‌های نسل خود و ثبت‌کننده عکس معروف ترور رابرت کندی، پنج‌شنبه ۳ اکتبر ۲۰۱۳ در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

  • داستان یک عکس مشهور: گاندی و چرخ نخ‌ریسی، ۱۹۴۶
    بن کازگروف مقاله ۱۳۹۲/۰۷/۱۰

    داستان یک عکس مشهور: گاندی و چرخ نخ‌ریسی، ۱۹۴۶

    تعداد بسیار کمی از چهره‌های مشهور قرن بیستم هستند که چهره آنها بلافاصله بدون اغراق توسط میلیاردها نفر در سراسر جهان شناخته‌شود. تعداد بسیار کمی از این افراد باقی مانده‌اند و مهانداس کارامشاند گاندی (۱۸۶۹-۱۹۴۸) یکی از مشهورترین آنان است.

  • غریب‌تر از قصه: آیا لازم است عکاسان مستند به واقعیت قصه بیافزایند؟
    الیور لورنت مقاله ۱۳۹۲/۰۷/۰۹

    غریب‌تر از قصه: آیا لازم است عکاسان مستند به واقعیت قصه بیافزایند؟

    الیور لورنت عکاسی مستند متعلق به دنیای حقیقت است، اما با این حال گروهی از عکاسان هستند که مرزهای بین واقعیت و قصه را در می‌نوردند. الیور لورنت معتقد است که هدف این عکاسان دست یافتن به مخاطبانی در بین عموم مردم است که به فرم‌های روایی استفاده‌شده در دنیای ادبیات و سینما عادت کرده‌اند.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ عصر ویتنام: ۱۹۶۵-۱۹۷۴
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۷/۰۷

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ عصر ویتنام: ۱۹۶۵-۱۹۷۴

    تصور اینکه یک دوره ده ساله سبب بسیاری از سرخط‌های خبری تاریخی قرن باشد، سخت است.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ دیدار پاپ از سرزمین مقدس: اپوکا
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۷/۰۱

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ دیدار پاپ از سرزمین مقدس: اپوکا

    دیدار پاپ پل ششم در ژانویه ۱۹۶۴ از سرزمین مقدس، یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی در کلیسای کاتولیک محسوب می‌شود. این دیدار شامل دیدار از اردن، فلسطین اشغالی و سوریه می‌شد.

  • فراروایت: مصاحبه با فرد ریچین در زمینه آینده عکاسی خبری
    لورنس بولت روش مقاله ۱۳۹۲/۰۶/۲۸

    فراروایت: مصاحبه با فرد ریچین در زمینه آینده عکاسی خبری

    فرد ریچین معتقد است تضمین آینده عکاسی خبری در استفاده از فرمت‌های پیچیده‌تر روایی قرار داد. این چیزی است که او پیش از انتشار مقاله جدیدش «خم کردن قاب» به من گفت.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ جیانفرانکو مورالدو: شکافته‌شدن سد
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۶/۲۷

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ جیانفرانکو مورالدو: شکافته‌شدن سد

    مجله ل‌اوروپئو از سال ۱۹۴۵ برای اولین بار به صورت هفتگی و با هدف مخاطبانی از بین طبقه جدید فن‌سالاران و روشنفکران منتشر شد و به سرعت خود را به عنوان یک صدای منتقد در جامعه‌ای در حال تحول سریع مطرح و تثبیت کرد.

  • نوشتاری تکوین‌یافته از یک عکس
    رضا نیازی مقاله ۱۳۹۲/۰۶/۲۶

    نوشتاری تکوین‌یافته از یک عکس

    این متن با این فرضیه نگارش یافته است که آدم هایی که در حوزۀ عکاسی فاین آرت فعالیت می کنند، تعریف روشن و دقیقی از مجموعه عکس و چگونگی تولید و خلق آن دارند؛ اگر چنین فهم و شناختی از مجموعه عکس وجود نداشته باشد، بایست قبل از پرداخت به این متن در جهت دستیابی به فهم مجموعه عکس تلاش نمود.

  • نمایشگاه گروهی سردخانه در گالری آرتین
    عکسخانه مقاله ۱۳۹۲/۰۶/۲۶

    نمایشگاه گروهی سردخانه در گالری آرتین

    نمایشگاه گروهی از آثار گروه آنتی تعهد با عنوان «سردخانه» در گالری آرتین برگزار می‌شود.

  • مالتی‌مدیا، فتوژورنالیسم و داستان‌گویی تصویری
    دیوید کمپل مقاله ۱۳۹۲/۰۶/۲۴

    مالتی‌مدیا، فتوژورنالیسم و داستان‌گویی تصویری

    سال گذشته، به کوشش بنیاد ورلد پرس فوتو و انجمن عکاسی هلند، کمپبل مجموعه سخنرانی‌هایی را با عنوان " داستان گویی ِ تصویری در عصر خبرنگاری ِ پساصنعتی(۲)" در آمستردام، ایراد کرد. مقاله حاضر، بخشی از ارائه کمپبل را شامل می‌شود.